zaterdag 21 februari 2009

Verdwenen zonder te betalen

Voor een nacht van vrijdag op zaterdag was het opvallend rustig met werk. Desalniettemin duurde de laatste rit een stuk langer dan gepland. Een clubje van acht jongeren (één niet onaantrekkelijke jongedame en zeven jongeheren die er uit zagen alsof ze voor galg en rad waren opgegroeid) wilden van Stratumseind in Eindhoven naar de Willem Beringsstraat 27 in Helmond, een rit van precies € 55. Daar aangekomen gingen ze er echter als een speer vandoor zonder te betalen. Oh shit. Uiteraard heb ik ze niet meer te pakken gekregen. Dat zou ook niet verstandig geweest zijn, op m'n eentje tegen acht anderen is waarschijnlijk goed voor een enkeltje ziekenhuis.

Maar geen nood, als de baas aangifte doet hebben we ze zo te pakken. Onderweg wilde de jongedame namelijk even een tussenstop maken bij een tankstation om naar het toilet te gaan. Op zich vreemd dat iemand dat wil als-ie nog maar vijf minuten van huis verwijderd is, maar misschien had ze hoge nood. De meeste passagiers stapten daar uit, liepen even rond en stapten toen weer in. Een kapitale blunder natuurlijk, want zoals alle tankstations wordt ook dat station met videocamera's bewaakt en dus staan ze nu op band...

Door al dat gedoe was ik echter niet om 05:00 afgewerkt maar pas om 05:45 en lag ik dus pas rond 07:00 in m'n bed. Ik zag al aankomen dat ik door dat gedoe niet in slaap zou vallen dus heb ik (voor de allereerste keer) maar m'n toevlucht gezocht tot een capsule Temazepam (nog overgehouden aan m'n verblijf in het CPH). Dat hielp met in slaap vallen, alleen was ik rond 11:00 al weer wakker. Da's minder.

Zo rustig als het afgelopen avond en nacht was, zo druk was het vanavond. Carnaval is nu echt losgebarsten, ik had de ene passagier nog niet afgezet of de melding voor de volgende rit kwam al weer binnen.

Wim heb ik verteld dat hij z'n kamers maar aan die andere mensen moest verhuren aangezien ik binnenkort waarschijnlijk toch een woning heb. Ik heb ook nog geprobeerd 'm aan te spreken over dat incident in Helmond, maar dat wilde hij niet horen omdat hij eigenlijk niet aan het werk was. Morgen gaat-ie een paar dagen op vakantie, dus dat zal wel einde van de week worden.

Geen opmerkingen: