vrijdag 20 februari 2009

Licht aan de horizon

M'n missie voor rollen pasmunt was al meteen succesvol: het eerste postkantoor op de route was dat in Valkenswaard, en daar hadden ze alles wat ik nodig had. Dat kostte weliswaar € 4,00 aan provisie (twee rollen van elk) maar ik kan weer even vooruit. Mezelf kennende ben ik vast weer te ver doorgeschoten en is na de carnaval een van die twee sets rollen nog ongebruikt. Maar ja, beter mee verlegen dan om verlegen.

Om 14:00 had ik een afspraak met Leo Verhoeven van de politie. Ik dacht dat het gesprek zou gaan over de diverse klachten die ik heb ingediend, maar het bleek alleen te gaan over m'n tweede klacht (van 8 augustus 2008). Net als vorige keer kwam het er op neer dat het hele verhaal nog eens genoteerd werd, al zie ik het nut daar niet van in aangezien het allemaal al in m'n klacht verwoord is. De eerste klacht zou trouwens ongegrond verklaard zijn, daarover zouden ze ook een brief gestuurd hebben, maar die heb ik nooit ontvangen.

Het zal mij benieuwen wanneer ik dan weer uitgenodigd wordt voor die andere drie klachten. Bij de tweede zat er maar liefst een half jaar tussen klacht en gesprek, dus het zal wel ergens na de zomervakantie worden. Dacht het toch niet, als die uitnodiging niet heel snel komt gaat de hele handel naar de media.

Dan gauw door naar de volgende afspraak: 15:30 bij Bureau Jeugdzorg. Niet geheel onverwacht schitterde Ageeth Bikker door afwezigheid. Stan Smits had zowaar verheugend nieuws: Sonja had hem toevallig net vanochtend gebeld omdat ze samen met mij, Stan Smits en Ageeth Bikker aan tafel wil. Kennelijk is het doorgedrongen dat ze na het aflopen van het straat- en contactverbod me toch niet meer kan ontlopen. Daarnaast zijn zij en mr. Van Galen zelfs bereid om mee te werken aan de regeling voor co-ouderschap.

Stan Smits vond overigens wel dat het gesprek plaats zou moeten vinden zonder advocaten erbij; prima wat mij betreft, zolang hij mr. Van Galen dan maar buiten zet als ze toch op komt dagen. Enig minpuntje is dat ze de afspraak maar alvast gepland hadden zonder eerst te informeren wanneer ik daar tijd voor zou hebben. Maandag 9 maart 15:30 uur zien we elkaar bij Bureau Jeugdzorg, dat gaat me dus weer twee verlofuren kosten.

Een half uur later stond ik weer buiten, m'n dienst begon pas om 20:00 dus had ik nog een hoop tijd over. Die is uiteraard weer nuttig besteed. Eerst maar eens m'n advocaat gebeld, die was aangenaam verrast door het goede nieuws en had zelf ook al goed nieuws: Sonja en mr. Van Galen willen zowaar een viergesprek aangaan, op 3 maart heeft mr. Van Galen zelf ook een gesprek met Ageeth Bikker en daarna zou het viergesprek dan moeten plaatsvinden. Komende week gaat er alvast een concept van het convenant de deur uit richting mr. Van Galen.

Desalniettemin ben ik wel gepast wantrouwig: tot nog toe hebben ze alleen maar dwarsgelegen (en dat is nog zachtjes uitgedrukt) en nu lijken ze opeens als een blad aan een boom omgedraaid te zijn. Ik vraag me toch af wat daar achter zit en wat me nu weer boven het hoofd hangt. Bovendien heeft het mr. Van Galen er niet van weerhouden om een kort geding te starten om mij het ouderlijk gezag te ontnemen; dat kort geding staat op de rol voor vrijdag 13 maart 2009 om 11:00.

Het volgende telefoontje was voor NEOS. Die hadden me vorige week vrijdag al terug moeten bellen naar aanleiding van mijn melding van huiselijk geweld, maar dat hebben ze niet gedaan. De dame bij NEOS ging even informeren, vertelde toen dat het Steunpunt Huiselijk Geweld mij zou bellen, en die hingen zowaar vlak daarna al aan de telefoon met een verhaal over drukte en crisisgevallen waardoor mijn melding was blijven liggen. Slechte zaak, het is dan toch een kleine moeite om mij even te informeren over dat uitstel. Maar goed, dezelfde persoon als de vorige keer neemt maandagmiddag contact met me op. Althans, dat beweerde die dame van het SHG, het is natuurlijk maar afwachten of het ook inderdaad gebeurt.

Volgende halte: de Lidl want met carnaval is het altijd maar afwachten welke winkels er open zijn en wat ze nog op voorraad hebben. Daarna door om m'n postbus leeg te halen en dan even on-line voor de e-mail.

In de postbus zat een pak papier van de Combinatie Jeugdzorg over de afhandeling van m'n klacht. Dinsdag 3 maart om 09:30 heb ik een gesprek met Ageeth Bikker en nog een paar mensen. In de e-mail zat een bericht van Rob (van enkele dagen geleden) met de mededeling dat er weer een lading post op me lag te wachten. Die ben ik dan ook meteen maar even op gaan halen.

Ik stond bij Rob goed en wel buiten toen Wim Jansen belde: of ik al iets had besloten over die kamers want hij had vier mensen die beide kamers wilden huren. Morgenavond krijgt hij het antwoord, maar gezien de ontwikkelingen van vanmiddag denk ik niet dat ik die kamer ga huren.

M'n dienst begon weer eens met tegenslag: in plaats van een luxewagen moest ik een busje meenemen, en die wilde dan ook nog eens niet starten. Jawel, alweer een lege accu, deze keer omdat de vorige chauffeur verzuimd had de mobilofoon uit te zetten. Dat apparaat vreet stroom, dus die trekt in een paar uur tijd de accu leeg. Wederom brachten startkabels uitkomst.

Qua fooien was het ook weer bar en beroerd: voornamelijk rekeningritten en dus geen fooi, de fooienpot is slechts met een belabberde € 2,50 aangevuld.

Geen opmerkingen: