vrijdag 27 februari 2009

Goede voornemens

Zo rond 01:15 lag ik in bed, en vol goede voornemens had ik m'n wekker op 09:00 gezet. Tegen dat de wekker begon te piepen waren de goede voornemens verdwenen, pas rond 13:00 ben ik uit bed gekomen. Op zich niet echt erg, want m'n eerstvolgende dienst eindigt vannacht om 03:00. Als ik geluk heb.

Ik had me ook al voorgenomen om na het opstaan niet alleen naar het toilet te gaan maar ook meteen maar even te gaan douchen. Bij het toiletgebouw aangekomen bleek de schoonmaakster net druk bezig te zijn, en een paar uur later was ze nog steeds niet klaar. Dat douchen is er vandaag dan ook bij ingeschoten.

Toen ik bij de baas arriveerde kwam Nicolien me vertellen dat ik vandaag eerst op een busje moest beginnen. Oh gatver. Maar ze zou me er zo snel mogelijk vanaf halen, het waren maar één of twee ritten. Dat heb ik meer gehoord, dus eerst zien en dan geloven. Het busje in kwestie bleek dezelfde te zijn als die van vorige week, dus alvorens mezelf compleet te installeren heb ik toch eerst maar even geprobeerd te starten. En jawel hoor, alweer niks. M'n voorganger had echter niet alleen (kennelijk) de mobilofoon aan laten staan maar het busje ook nog eens vooruit ingeparkeerd in plaats van achteruit, zodat starten met startkabels deze keer geen optie was.

Dan maar een ander busje, die deed het wel, en zowaar kon ik 'm na één rit weer terugbrengen en omruilen voor een gewone taxi. De rest van m'n dienst was niet slecht: niet te druk en niet te slapjes, eigenlijk zoals een dienst altijd zou moeten zijn. En m'n klanten waren zelfs redelijk royaal met hun fooien, ik ben toch benieuwd met hoeveel fooi op zak ik vannacht terug naar Lommel zal gaan. Een tientje moet haalbaar zijn.

Geen opmerkingen: