maandag 6 april 2009

Aanrijding

Vanochtend ben ik met de nodige tegenzin en een beginnende hoofdpijn maar weer aan het werk gegaan. Wim Jansen heb ik de hele dag niet gezien dus weet ik ook niet of hij m'n waarschuwing al gelezen heeft.

Dat werk begon overigens wel bijna een uur later dan gepland. In Waalre had ik weer eens last van een bumperklever, in dit geval een busje van een of ander klusbedrijf. Op zich niks verbazingwekkends, gezien hun rijgedrag lijkt de hele bouwsector er toch al sinds jaar en dag van overtuigd dat de verkeersregels voor hen niet gelden.

Bij wijze van waarschuwing heb ik eerst een keer een tik op het rempedaal gegeven als teken dat die vent te weinig afstand hield. Dat hielp niet, dus heb ik maar weer eens de gevaarslichten aangezet en het gaspedaal losgelaten, nog even een klein beetje bijgeremd waarna mijn auto, en alles wat er achter reed, tot stilstand kwam en geen kant op kon. Vervolgens trok ik weer op, meteen daarna ging de weg over van een naar twee rijstroken en werd ik door dat busje ingehaald die vervolgens terug naar rechts ging en me afsneed. Even later haalde ik 'm weer in, wilde voor 'm invoegen, gaf ook netjes richting aan, waarop die eikel gewoon doorreed en mijn auto dus aan de zijkant raakte. Werd-ie nog kwaad ook!

Drie kwartier later verscheen de politie ook, werd het schadeformulier verder ingevuld (het grootste deel was intussen al ingevuld), vertelde die vent zijn vertekende versie van het verhaal en heb ik het vervolgens gecorrigeerd. Waarna ik eindelijk door kon naar m'n werk.

Het werk zelf was ook al geen bron van vreugde, ik heb me eigenlijk alleen maar door de dag heengesleept. Tot overmaat van ramp kreeg ik ook weer eens een rit die er voor zorgde dat ik niet om 17:00 maar pas om 17:45 afgewerkt was.

In de loop van de dag belde Leo Verhoeven ook weer eens voor een nieuwe afspraak. Helaas had ik m'n agenda niet bij dus heb ik het even op de gok moeten doen, maar de afspraak is gemaakt voor aanstaande woensdag 15:30. Ik meende me te herinneren dat ik om 14:00 bij de GGzE moest zijn dus dat zou dan wel een beetje krap worden. Dat bleek later mee te vallen toen ik m'n agenda weer voor m'n neus had, tussen die twee afspraken in heb ik 1,5 uur de tijd. Voldoende dus om van het ene adres naar het andere te komen en tussendoor ook nog even boodschappen te gaan doen.

Geen opmerkingen: