zaterdag 18 april 2009

Alsof ik nog niet genoeg te doen heb

Het blijft alsmaar mooi weer en dus leek het me vandaag wel eens een goed idee om een paar machines was te gaan draaien: eentje met kleding en eentje met beddengoed. Het idee was om dan, terwijl die machines bezig waren, een rondje Internet te gaan doen. Dat alles heeft zowel weinig als veel opgeleverd.

Het heeft weinig opgeleverd in die zin dat de accu van m'n laptop verder leeg was dan ik dacht waardoor ik nog net de gelegenheid om m'n baas per e-mail een brief te sturen om 'm te vertellen dat hij binnenkort van m'n advocaat zal horen. Waarna de laptop er mee op hield.

Het heeft veel opgeleverd in die zin dat het veel extra werk heeft opgeleverd. Toen het beddengoed weer terug op bed moest bleek er schimmel in één van de matrassen te zitten. Gatver! Vervolgens bleek er ook schimmel te zitten op de plaat van het hoofdeinde en de wand. Alles naar buiten dus, met veel moeite de bodemplaat aan de kant gezet (dat kreng is loeizwaar) en schoonmaken maar weer.

Maar daar bleef het niet bij. Toen ik m'n emmer sop van het aanrecht tilde spatte er water op de deur van een van de keukenkastjes boven het aanrecht. Toen ik die wegveegde ontdekte ik dat die ooit twee tinten lichter zijn geweest. Daarop heb ik eerst even geprobeerd om dat deurtje schoon te krijgen (dat viel nog niet mee). Maar die kastjes zitten tegen het plafond dus kwam m'n sponsje ook in aanraking met het plafond. Jawel, ook die bleek vroeger wat lichter van kleur te zijn geweest.

Oftewel, er staat nu een vreselijk grote schoonmaak op de planning. Eerst de ene slaapkamer leeghalen (maar dan ook echt helemaal leeg) en grondig schoonmaken, dan de andere slaapkamer, vervolgens de rest van de caravan, en daarna ook de voortent nog maar een keer en m'n tuinhuisje. Alsof ik nog niet genoeg te doen heb...

Geen opmerkingen: