dinsdag 7 april 2009

Nog meer afspraken

Vandaag meer van hetzelfde: totaal geen zin om aan het werk te gaan, weer hoofdpijn, en weer drie kwartier langer door moet werken dan er op het rooster stond. Over het rooster gesproken: die nieuwe roosters laten steeds langer op zich wachten, pas vanmiddag hing het rooster voor volgende week op het bord terwijl we eigenlijk al minstens een week geleden het rooster voor de komende vier weken hadden moeten krijgen. Alsof we allemaal alleen maar leven voor het werk en verder niks te doen hebben.

Wim Jansen was vandaag wel aanwezig, maar aangezien hij geen woord tegen me zei (wat-ie anders wel doet) heb ik zo het vermoeden dat mijn standpunten inmiddels duidelijk zijn geworden.

Een van m'n klanten liet trouwens blijken dat het belangrijk is om altijd actief te blijven. De betreffende klant was een dame op leeftijd die weliswaar wat moeilijk liep maar voor de rest geestelijk en lichamelijk werkelijk niks mankeerde. Naar eigen zeggen is ze altijd actief gebleven en kwam ze alleen maar twee keer per jaar in het ziekenhuis voor een routinecontrole. Als je haar zag zou je zeggen dat ze rond de 75 zou zijn. De dame in kwestie was 98...

Alweer ging de telefoon, deze keer Stan Smits van Bureau Jeugdzorg die ook al een afspraak met me wilde maken. Dat moest opnieuw op de gok want ik had alweer m'n agenda niet bij. Aangezien ik al niet eens meer wist of ik die andere afspraken op woensdag of donderdag had heb ik het voorlopig maar even gehouden op donderdagochtend 11:00. Dat bleek later, toen ik m'n agenda weer had, bijzonder goed gepland. Het betekent alleen wel dat ik donderdag een vermoeiende dag ga hebben: eerst naar Bureau Jeugdzorg, dan naar de GGzE, vervolgens via de Lidl naar het politiebureau, en tegen dat ik daar weer buiten sta is de middag zo ongeveer wel om.

Na werktijd ging de reis niet direct terug naar Lommel maar via 's-Hertogenbosch: vanavond zou de thuiskapster weer bij Hellen langskomen, deze keer viel dat niet samen met m'n rooster, en dus zie ik er nu weer een stukje toonbaarder uit.

Geen opmerkingen: