donderdag 16 april 2009

Kinderachtig

Het gesprek met mr. Martens was verhelderend. Een maandje geleden had hij al gezegd dat hij het verzoek van Van Galen nogal flauw vond maar tot vanochtend wist ik niet wat dat verzoek inhield. Nu dus wel, en het was geen verzoek maar een voorwaarde. Volgens haar moet ik eerst toegeven dat Sonja gelijk had over het gesprek bij Bureau Jeugdzorg; ik moet volgens haar dus eerst verklaren dat ik tijdens dat gesprek tegen Sonja heb staan schelden en schreeuwen en met spullen heb gegooid. Zolang ik dat niet toegeef wil het Duivelse Duo niet meewerken aan een viergesprek. Dat is niet flauw, dat is ronduit kinderachtig. Uiteraard gaan ze hun zin niet krijgen.

Intussen heeft hij ook al een fax gehad waarin staat dat Sonja zowel wil meewerken aan een viergesprek als wil beginnen aan mediation, maar die fax blijkt al van enkele weken geleden te zijn en tot nog toe heeft ze op geen van beide punten enige actie ondernomen. Het zal dus wel weer een geval zijn van de schijn ophouden.

Ik ben ook maar weer eens begonnen over de zaak tegen Connexxion, want daar heb ik al sinds tijden niks meer over gehoord. Hij zou er nog eens naar kijken.

Tja, en toen kwam het volgende onderwerp op tafel: mijn... euh... zakelijke meningsverschillen... met Wim Jansen. De CAO Taxivervoer had me al gelijk gegeven maar nu heeft mr. Martens het ook nog eens gedaan. Het is inderdaad onrechtmatig om bedrijfsrisico's af te wentelen op het personeel en het is ook niet toegestaan om mijn loon niet door te betalen tijdens ziekte. Kortom, mr. Martens heeft er weer een zaak bij en Wim Jansen gaat volgende week niet blij zijn als de post arriveert.

Al lijkt het me nu wel zinvol om maar alvast een andere baan te gaan zoeken. M'n contract loopt nog tot 25 maart 2010 maar de kans dat het verlengd wordt lijkt me nu wel heel erg klein, en het zou me ook niks verbazen als Wim Jansen al voor die tijd op zoek gaat naar een excuus om me te ontslaan.

Commentaar van mr. Martens over dit nieuwe arbeidsconflict: "Je trekt het wel aan hè?". Dat lijkt inderdaad wel zo te zijn, ik heb al een hele collectie van die conflicten gehad in m'n werkzame leven. In één opzicht is dit arbeidsconflict echter wel bijna uniek. In het verleden meldde ik me altijd ziek als gevolg van een arbeidsconflict, alleen bij Connexxion en Jansen Taxi is het de omgekeerde wereld: arbeidsconflict als gevolg van ziekmelding.

Geen opmerkingen: