donderdag 2 april 2009

Arbodienst

Vanochtend heb ik m'n gezicht laten zien bij de Arbodienst. Daar had ik bij voorbaat al geen vertrouwen in, die wordt tenslotte betaald door m'n baas, en ik werd weer eens niet teleurgesteld. Ik heb geprobeerd de oorzaken en achtergronden van alle ellende zo goed mogelijk uit te leggen maar ik heb de indruk dat het verspilde moeite was. De reactie kwam er op neer dat ik maar moest proberen m'n leven op een of andere manier weer op de rails te krijgen, met een ondertoon van "het is je eigen schuld en je lost het zelf maar op".

Hoewel ik heb aangegeven dat ik gewoon rust nodig heb (ik ben compleet overspannen) kwam die vent niet verder dan dat hij me "deze week gunde" (goh, moet ik nou ook nog dankjewel zeggen?) maar maandag weer aan het werk moet. Ik heb 'm gezegd dat het onverantwoord is, dat ik waarschijnlijk me dezelfde dag toch weer ziek zal moeten melden, en dat ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor de gevolgen.

Hij weet dat ik aan m'n einde ben, als ik dan volgende week in overspannen toestand een zeikende klant het ziekenhuis in sla is het niet mijn schuld. Ik vind het triest (maar wel tekenend voor de huidige maatschappij) dat de bankrekening van de werkgever belangrijker wordt gevonden dan de gezondheid van de werknemer.

Tegen dat ik buiten stond had ik weer barstende koppijn.

Maar het is niet een en al ellende vandaag, het is stralend weer en het ziet er naar uit dat het nog wel even zo blijft (met een dipje in de temperatuur dit weekend), en ik heb het zowaar voor elkaar gekregen om m'n caravan te verzekeren. Nu maar hopen dat ik 'm nooit nodig zal hebben.

Eén geplande kostenbesparing is helaas niet doorgegaan. Op m'n Nederlandse 06-nummer gebeld worden vanuit Nederland kost me € 0,26 per minuut dus ben ik vanmiddag op jacht geweest naar een mobieltje met een Belgisch nummer in de hoop dat dit de kosten zou drukken. Helaas, op een Belgisch nummer gebeld worden vanuit het buitenland is nog duurder, dus zal ik het bij m'n Nederlandse nummer moeten houden. Tegen dat ik hier in België een sociaal leven op ga bouwen ga ik wel weer eens op zoek naar wat dan de beste aanbieding is.

Terug op de camping heb ik me, met een afdruk van de bevestigingsmail van De Europeesche, maar weer eens gemeld bij de receptie. De bevestiging op zich werd zowaar geaccepteerd, zodra de polis binnen is willen ze daar uiteraard wel even een kopietje van maken. Moet kunnen, dat zal dan wel in de loop van volgende week worden.

Helaas echter, ik kreeg m'n nieuwe pasjes nog niet mee. De laatste termijn van het staangeld is weliswaar betaald maar de ontvangst staat nog niet in hun administratie. Maar gelukkig is Dave de beroerdste niet, hij is zo aardig geweest om me voor m'n auto een passantenkaart te geven voor een week zodat ik toch met m'n auto het terrein op en af kan.

De reparatie van m'n waterleiding was geen onverdeeld succes. Kennelijk heb ik dat kneedbaar staal niet helemaal goed aangebracht, want bovenaan kwam er toch nog wat water uit. Weliswaar minder dan voorheen, maar een lek is een lek. Nog maar wat kneedbaar staal er op dan, en afwachten of het gat morgen wel helemaal dicht zal blijken te zijn.

Tot mijn eigen grote schrik ben ik vandaag aan m'n tuintje begonnen. Ja, da's echt schrikken aangezien ik totaal geen "groene vingers" heb en plastic bloemen nog dood kan laten gaan. Ik ben alvast begonnen met onkruid en dood spul eruit te halen. Bij de Lidl heb ik vanmiddag wat gehaald voor in m'n tuintje: geraniums en aardbeienplantjes. Geen idee of het wat wordt, maar met een beetje mazzel heb ik deze zomer aardbeien uit eigen tuin. Als de vogels me niet te vlug af zijn.

Alleen morgen nog even naar de Brico voor een zak grond en het nodige tuingereedschap, en dan maar eens zien of ik toch iets van groene vingers kan ontwikkelen. Overigens heb ik nog twee bloembakken aan m'n schuurtje hangen waar momenteel niks in zit, als iemand nog suggesties heeft voor bloemen/plantjes die maar heel weinig zon nodig hebben dan hoor ik het graag. Die bakken krijgen namelijk hooguit vroeg in de ochtend een beetje zon en hangen de rest van de dag in de schaduw, dus heb ik iets nodig wat het daar goed in doet.

Geen opmerkingen: