dinsdag 21 april 2009

Heisa om niks

Vanmiddag stond er weer eens een bezoekje aan de GGzE op het programma, die deze keer voorafgegaan werd door een tussenstop bij de Politie Gestel/Stratum. Met die mensen heb ik wat te bespreken dus heb ik even een afspraak gemaakt voor donderdagochtend.

Bij de GGzE ben ik buitengekomen met het advies een afspraak te maken met de bedrijfsarts om het eens te hebben over mijn problemen en de werkhervatting, waarbij die laatste wellicht eerst beperkt zal zijn en misschien ook nog m'n rooster aangepast moet worden.

Ook kreeg ik nog een opmerking over het noemen van namen op m'n weblog, want daar was alweer iemand niet blij mee. Persoonlijk snap ik niet waarom mensen daar zo'n probleem van maken. Er zijn drie manieren waarop je in m'n weblog genoemd kunt worden: positief, neutraal of negatief. Als je in een positieve of neutrale context genoemd wordt heb je niks te vrezen, als je op negatieve wijze genoemd word is het je eigen schuld en had je je maar beter moeten gedragen. Als je bij de geheime dienst werkt kan ik me voorstellen dat je je naam niet daarmee in verband gebracht wilt zien, maar op welke manier schaadt het iemands privacy als in een weblog staat voor welk bedrijf of welke instelling je werkt? Heisa om niks.

Op de N69 ter hoogte van recreatiepark Kempervennen heb je een kleine parkeerplaats in het bos. Daar heb ik om de terugweg m'n auto maar eens geparkeerd om m'n e-mail op te halen en nog wat andere zaken af te handelen. Geen bijster briljant idee want de verbinding was er eentje van het niveau tamtam. Vlak voordat ik weer vertrok ging zowaar de telefoon: Wim Jansen.

Nee, dat ging niet over het inschakelen van een advocaat of over werkhervatting, dat ging over een verklaring van goed gedrag (of verklaring omtrent het gedrag zoals het ding officieel heet). Wim wist te vertellen dat hij ongeveer twee weken een anoniem bericht had gekregen met de opmerking dat hij maar eens moest controleren of ik eigenlijk wel zo'n verklaring had. Ik heb zo'n vermoeden dat ik weet wie die anonieme afzender is: begint met 'S' en eindigt op 'onja'.

Wim wil nu dus dat ik opnieuw zo'n verklaring aanvraag en vertelde er maar meteen bij dat hij de kosten zou betalen (da's 'm geraden ook). Hij wilde nog wel even weten of ik dat voor kon schieten. Nee, dat kan ik niet, maar dat was geen probleem. Overmorgen moet ik toch naar Eindhoven, dan ga ik meteen even door naar Nuenen waar de verschuldigde € 30,05 dan al klaar ligt. Op de terugweg even naar het Stadskantoor in Eindhoven om zo'n verklaring aan te vragen en dan maar wachten tot die binnen is.

Eenmaal terug in Lommel heb ik m'n laatste beetje energie gebruikt om alvast een voorschotje te nemen op Project 250k. Dat project is niks meer of minder dan een flink grote onderhouds- en opknapbeurt voor m'n auto bij het bereiken van 250.000 kilometer op de teller. Met nog 189 kilometer te gaan heb ik de stofzuiger maar eens op 'r losgelaten. Dat kon onderhand ook wel, want de vorige keer is euh... al even geleden. Een dezer dagen ga ik eens aan de slag met een paar emmers sop om 'r van binnen verder schoon te maken. Ook dat is al even geleden. En daarna komt het uit te besteden onderhoud: alle krasjes en deukjes weg laten werken. Ik heb m'n auto nou eenmaal hard nodig, dus moet ik 'r wel in goede staat houden.

Na dat stofzuigen heb ik niet veel meer gedaan. Alleen 's avonds nog even een pilsje genuttigd ter ere van pa -- die zou vandaag 74 geworden zijn.

Geen opmerkingen: