zondag 5 april 2009

Drup. Drup. Drup.

Het weer was vandaag net als gisteren: in eerste instantie frisjes en nevelig (het heeft vannacht zelfs licht geregend) maar daarna werd het beter. Maar regenwater was vandaag niet het enige water.

Nog tijdens m'n ontbijt dook Ruben (m'n buurman) al op: hij kwam m'n waterleiding repareren. Die had ik nog niet eens gecontroleerd, maar ook de derde reparatiepoging heeft niet mogen baten. Tijd voor een andere aanpak dus, en dat betekende met z'n tweeën naar de legerstock in Lommel-Kerkhoven. Daar ben ik nog niet eerder geweest, maar het blijkt een paradijs voor klussers te zijn. Hout hebben ze niet, maar voor de rest zo ongeveer alles. Voor de meeste spullen ook nog eens goedkoper dan zaken als de Gamma en de Praxis, dus komende week ga ik daar maar eens winkelen voor wat gereedschap.

De betreffende leiding is momenteel een doodlopende weg, dat is eigenlijk de watertoevoer voor de geiser. Het plan was om dat laatste stuk leiding af te zagen dus hadden we een metertje of wat koperen leiding nodig en een koppelstuk. Helaas bleek de koperen leiding uitverkocht (die komt volgende week weer binnen) dus werd het alleen een koppelstuk en hebben we het stukje waar het lek zat er tussenuit gehaald en de eindjes weer aan elkaar geknoopt.

Hoofdkraan weer open, schietgebedje, en dan maar zien of het nog lekt. Het goede nieuws is dat het daar niet meer lekt, het slechte nieuws is dat een T-koppeling onder m'n wastafel ook al bleek te lekken. Terug naar de legerstock, nieuwe T-koppeling gehaald en de oude vervangen, en nu lijkt het eindelijk allemaal opgelost. Het water stroomt weer uit de kraan in plaats van langs de wanden, en ik kan ook weer naar m'n eigen WC. Nu nog een nieuwe geiser en dan komt er ook weer warm water uit de kraan.

En dan volgend jaar alles weer van de wand af want ik wil toch die lelijke wanden die er nu inzitten vervangen. Alleen heb ik nog niet zoveel vertrouwen in m'n klusvaardigheden dat ik een dergelijke grote klus nu al aandurf. Rustig opbouwen maar.

Die nieuwe T-koppeling bleek uiteindelijk ook niet te helpen, waarschijnlijk is die niet helemaal goed vastgedraaid, want later vandaag bleek die alsnog te lekken.

Geen opmerkingen: