dinsdag 12 januari 2010

Geld, geld, geld

Afgelopen weekend heb ik ook de jaarafrekening over 2004 afgewikkeld. Gisteren had ik wel even wat anders aan m'n hoofd, maar vandaag moest dit heuglijke nieuws toch even naar Marcel Martens gemaild worden. Met alles erop en eraan bedraagt de vordering momenteel € 47.283,37.

Verder gegaan met de administratie over 2005, en dat blijkt al een wat gecompliceerder verhaal te worden. In april 2005 ben ik begonnen met Toy Imperium (m'n speelgoedhandeltje op eBay) en de administratie daarvan moet ook in de afrekening verwerkt worden. Eigenlijk was dat niet de bedoeling, maar aangezien Sonja blijft eisen dat zij ook haar deel krijgt (ook al heeft ze er nog geen cent en geen minuut aan besteed) krijgt ze voor deze ene keer haar zin. Misschien dat ze dan zelf ook eens een keer wat toegeeflijker wordt.

Aangezien ik toch met geld bezig was heb ik ook nog maar even een herinnering gestuurd naar Marnix Muurmans (Sonja's advocaat). Ik heb op Sonja nog een vordering van € 250 wegens overtreding van het contactverbod, die zou uiterlijk vandaag betaald moeten zijn maar tot nog toe is er niks binnen gekomen. Dus heeft Muurmans nu te horen gekregen dat ik uiterlijk morgen het geld op m'n rekening wil hebben, zorgt hij er niet voor dan worden Sonja en hij hoofdelijk aansprakelijk gesteld en ga ik over tot maatregelen. Zo nodig neem ik eigendommen van hem, zijn kantoor of Sonja in beslag om ze te verkopen.

M'n dagelijkse bezoekje aan het Steunpunt Huiselijk Geweld is er vandaag bij ingeschoten, maar om ze toch even aan me te herinneren heb ik ze via het contactformulier op hun website een berichtje gestuurd met de welluidende tekst:

"Ga ik als slachtoffer van huiselijk geweld nog hulp krijgen, of moet ik daarvoor net als de dader (Sonja Holten, Brederolaan 94) eerst met een case manager (in haar geval Pieter Verstappen) naar bed?"

Benieuwd of ze reageren...

Geen opmerkingen: