zaterdag 30 januari 2010

Mahjongg

Het was weer eens zo ver: ik heb vannacht weer beroerd slecht geslapen. Ik weet niet hoe laat ik precies in slaap ben gevallen, maar ik heb nog meegemaakt dat het 03:00 was volgens de wekker. En die begon om 08:30 weer te piepen. Niks aan te doen, er moet nou eenmaal nog een hoop werk verzet worden, geen tijd om uit te slapen.

De volgende mijlpaal (nou vooruit, hectometerpaaltje) is bereikt, ook de administratie over 2008 is bijgewerkt. Morgen ga ik beginnen aan 2009. Het enige probleem was dat ik van Sonja geen financiƫle gegevens meer heb na mei 2008, en dus niet weet hoeveel inkomen en uitgaven ze gehad heeft. De oplossing was simpel: maak maar een schatting op basis van gegevens over eerdere maanden. Als ze het nauwkeuriger wil hebben zal ze haar eigen administratie in moeten leveren, dan kunnen die gegevens alsnog verwerkt worden.

De avond hebben we anders doorgebracht dan anders. Geen TV, geen Rummikub, maar Mahjongg. Sylvia had een CD met daarop een Mahjongg-versie met tig verschillende stapelmethoden, en die zijn we een voor een gaan uitproberen. Ik ben niet onder de indruk, vrijwel zonder uitzondering krijg je ze alleen maar opgelost door royaal gebruik van de "Shuffle" functie. En ik moet zeggen, ik heb veel Mahjongg-spellen gezien maar nog nooit zo lelijk als deze.

Geen opmerkingen: