zaterdag 23 januari 2010

Ik kom er wel...

Vanochtend ben ik maar eens op tijd opgestaan -- om 08:15 om precies te zijn (kan een minuutje of twee afwijken). Het plan was eigenlijk om na het ontbijt nog even af te wassen en dan op z'n laatst om 09:30 verder te gaan met de administratie (die de afgelopen dagen is blijven liggen). Traditiegetrouw ging ook die planning niet door.

Het ontbijten lukte nog, het afwassen ook, maar terwijl ik daarmee bezig was kwam Sylvia uit bed. Nadat die ook gegeten had vroeg ze of er vandaag nog wat gedaan moest worden, waarop ik antwoordde dat er alleen nog boodschappen gedaan moesten worden. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze zou redeneren "Jeroen heeft het ontbijt al gemaakt en afgewassen, en hij heeft nog een hoop te doen, dus zal ik wel even boodschappen gaan doen". Mooi niet dus, de reactie was dat WE dan het beste eerst boodschappen konden gaan doen.

Hoezo, we? Zoveel hadden we nou ook weer niet nodig. Maar goed, om de vrede te bewaren ben ik maar meegesjokt naar de Lidl. Waardoor ik uiteindelijk pas om 11:00 (met anderhalf uur vertraging) aan m'n eigen werk kon beginnen.

Ik ben wel productief geweest, in één dag tijd heb ik drie maanden aan achterstallige administratie weggewerkt. Daar heb ik alles bij elkaar dan wel zes uur voor nodig gehad. Het had ook in vijf uur gekunnen maar dat lukt nou eenmaal niet als je elk uur een paar keer van je werk gehouden wordt.

Ik kom er wel, het duurt alleen wat langer...

Geen opmerkingen: