dinsdag 19 januari 2010

Sonja heeft opnieuw schijt aan de Rechtbank

Het was al weer een week geleden dus ben ik vanochtend eerst maar eens m'n postbus gaan legen. Het loonde weer, allerlei mensen en instanties hadden weer aan mij gedacht.

Zo werd duidelijk waarom Bert van Summeren niet gebeld had (hij had de nieuwe afspraken per brief doorgegeven) en dat de Belastingdienst nu zelf graag uitstel wil. Ze hebben zo veel bezwaren ontvangen omtrent de Huur- en Zorgtoeslag dat ze die niet binnen de gestelde termijn afgehandeld zullen krijgen. Of ik er bezwaar tegen had als de termijn verlengd werd? Nee hoor, geen bezwaar, hoe langer ze er over doen hoe langer het duurt voordat ik weer geld die kant op moet schuiven.

M'n voorgevoel had me al gewaarschuwd dat ik vanochtend de post op moest halen aangezien ik vanmiddag een afspraak had met Marcel Martens. M'n voorgevoel had weer eens gelijk, er lag weer een dik pak papier van Marcel in de postbus. Waarna 's middags z'n secretaresse belde om de afspraak te verzetten naar morgen...

Muurmans blijkt bij Marcel geklaagd te hebben over mijn bezoekjes aan zijn kantoor, en zoals bij de vijand gebruikelijk werd de waarheid weer eens geweld aangedaan. Ik ben daar op kantoor rustig en vriendelijk (doch beslist) gebleven, Muurmans heeft er van gemaakt dat ik zijn secretariaat zou bedreigen. Regelrechte onzin, maar Muurmans neemt het wel vaker niet zo nauw met de waarheid. En al helemaal niet als een cliënte zijn rekening dan ook nog eens in nature betaalt.

Maar het wordt nog idioter. Omdat ik daar op kantoor geweest ben overweegt Sieg Heil Holten om aangifte te doen van bedreiging (huh?) en heeft de bitch ook nog besloten om haar medewerking aan de begeleide omgang op te schorten. Oftewel, Frau Holten laat opnieuw blijken dat ze schijt heeft aan uitspraken van de Rechtbank. Geen wonder dat ze zo blij is met eerst Ingrid van Galen en daarna Marnix Muurmans als advocaat: die vinden het ook de normaalste zaak van de wereld om uitspraken van de Rechtbank te negeren als het hun of hun cliënt beter uitkomt. Hopelijk worden ze dadelijk allebei de advocatuur uitgetrapt door de Orde van Advocaten.

Het lijkt me hoog tijd worden om Sonja Holten maar eens met gelijke munt terug te gaan betalen en haar er op te wijzen dat het straat- en contactverbod niet rechtsgeldig is. Eens kijken hoe snel ze vindt dat mensen zich aan gerechtelijke uitspraken dienen te houden als ik opeens voor haar neus sta.


Vanmiddag en vanavond ben ik dan ook nog bezig geweest met m'n reactie op het conceptrapport van de Raad voor de Kinderbescherming. Het is een wat langer verhaal geworden dan ik verwacht had, benieuwd wat ik er straks van terugzie in het definitieve rapport.

Geen opmerkingen: