vrijdag 29 januari 2010

Schending van het briefgeheim

Helaas, ook de GGzE kan me niet helpen. Eerder had een of andere instantie geroepen dat ik wellicht in aanmerking zou komen voor begeleid wonen en dat ik daarvoor bij de GGzE moest zijn. Dat stond vanmiddag dus op de agenda, maar helaas. Voor de ene vorm kom ik niet in aanmerking omdat die bedoeld is voor mensen met psychiatrische problemen (heb ik niet, mijn klachten zijn psychisch), voor de andere vorm kom ik niet in aanmerking omdat die bedoeld is voor mensen die al langdurig hulp krijgen en die de rest van hun leven die hulp nodig zullen hebben.

De postbus had weer een heel pak enveloppen voor me. Daaronder eentje van de politie over mijn verzoek om inzage. Die aanvraag moet eerst behandeld worden, daarbij heeft de politie zes weken de tijd om te bedenken of ze wel of geen inzage zullen verstrekken (dus dat wordt medio februari). Als je al inzage krijgt moet je daarvoor ook nog eens € 4,50 betalen (maar een uitdraai van alle informatie krijg je niet), als die inzage leidt tot verbetering, aanvulling of verwijdering van gegevens kun je je geld terugkrijgen.

Nog meer post over geld: onlangs heb ik opnieuw een tandartsrekening gedeclareerd bij het VGZ (deze keer eentje van € 138,30) maar ook die wordt niet vergoed. Waarom heb ik eigenlijk een tandartsverzekering?

En dan tot slot nog een derde keer over geld: het Centraal Justitieel Incassobureau heeft me een boete opgelegd van € 66,00 omdat ik bij Welzijn Eindhoven aan de Beemdstraat m'n auto niet in een parkeervak had gezet. Puur pesterij dus van die smeris. Detail: Sonja stuurt al m'n post retour afzender, maar op deze had ze "Retour" geschreven en een stempel gezet met mijn postbusadres. Aanvullend detail: ze had de brief eerst opengemaakt. Die was echter duidelijk aan mij gericht, en daarmee heeft Frau Holten zich schuldig gemaakt aan schending van het briefgeheim. Op naar de politie dus, want volgens artikel 201 van het Wetboek van Strafrecht is schending van het briefgeheim een misdrijf:

"Hij die opzettelijk brieven of andere stukken, aan een post- of telegraafkantoor bezorgd of in een postbus gestoken, aan hun bestemming ontrekt, opent of beschadigt, wordt gestraft met een gevangenissstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie."

En uiteraard kan ze nu ook wel fluiten naar het ontoegankelijk maken van deze weblog. Zij smijt met sancties voor alles wat ik doe en haar niet zint, nou, dat kan ik ook.

Maar niet alles vandaag was negatief, want aan het einde van de middag kwam eindelijk de langverwachte conceptbrief van Marcel Martens binnen. Gelukkig alleen maar een concept, want er moet nog wel wat aan veranderd worden. Hij heeft me nu in elk geval wel tijd bespaard, want het duurde allemaal zo lang dat ik al van plan was om dit weekend zelf maar een concept op te stellen. Dat hoeft nu dus niet meer, zodat ik gewoon verder kan met m'n jaarafrekeningen.

Geen opmerkingen: