donderdag 14 januari 2010

Conceptrapport Kinderbescherming

Vanochtend had ik een afspraak met mevrouw Lavooy van de Raad voor de Kinderbescherming. Tijdens dat gesprek heb ik het conceptrapport ontvangen, en hoewel ik eigenlijk toch al wel wist wat het advies zou zijn was het toch reden voor vreugde: volgens de Raad is gezagswijziging niet in het belang van Tom en Max, het advies aan de Rechtbank is dan ook om het ouderlijk gezag te houden zoals het is.

Twee keer reden voor vreugde, eigenlijk. Eén keer omdat ik m'n ouderlijk gezag houd, en één keer (toegegeven, dit is een satanisch genoegen) omdat Sonja nu alweer haar zin niet heeft gekregen. Gna, gna, gna.

Ik heb nu een week om op het concept te reageren. Dat gaat ook nodig zijn want er staan nog wel wat feitelijke onjuistheden in. Uit het rapport blijkt ook dat Sonja al weer van alles aan het verzinnen is geweest om de omgang uit te stellen. Zo zou ze niet mee kunnen werken aan de begeleide omgang omdat ze "uitgeput" zou zijn, moeten eerst alle juridische zaken afgehandeld zijn, en moet omgang uitgesteld worden tot Tom onderzocht en behandeld is. Bitch.

Tom blijkt inmiddels aangemeld te zijn voor onderzoek maar staat nu op de wachtlijst. Dat heeft Frau Holten echter verzuimd aan mij mede te delen, en dus heeft ze opnieuw zowel haar wettelijke plicht als de gemaakte afspraken hierover aan haar laars gelapt. Doet het altijd leuk bij de Rechtbank...

Na het gesprek was het weer tijd voor een rondje ping-pong. Welzijn Eindhoven schuift m'n huisvestingsprobleem af op onder andere de Gemeente Eindhoven, daar ben ik dan maar eens gaan informeren. Die hebben uiteraard ook al geen woning voor me, maar echt blij was die jongedame aan de balie ook niet: Welzijn Eindhoven verwijst wel vaker cliënten door naar de Gemeente als ze huisvesting nodig hebben, maar dat mogen ze niet. De jongedame adviseerde om naar de GGD te gaan, misschien dat die iets zouden kunnen betekenen bij het verkrijgen van urgentie.

Door naar de GGD dan maar. Die verwees weer door naar de woningcorporaties; als ik daar een urgentieaanvraag indien kunnen ze de GGD eventueel verzoeken om een onderzoek naar de medische noodzaak. De dame daar begreep dat ik me een pingpongballetje voel.

Dan maar weer richting Sylvia, met onderweg een stop bij Marnix Muurmans om m'n € 250 op te halen. Die kreeg ik niet, volgens de jongedames aan de balie mogen ze eigenlijk niet eens met me praten en moet alles via mijn advocaat. Morgen maar eens kijken of ze wat coöperatiever zijn als ik weer aan de balie sta, maar dan wat minder vriendelijk.

Vanmiddag was het dan weer tijd voor wat correspondentie. Marcel Martens heb ik geïnformeerd over het heuglijke advies van de Raad voor de Kinderbescherming, en meteen maar het verzoek gedaan om bij de Rechtbank te informeren of ze de voortzetting van de zaak kunnen vervroegen. De behandeling staat nu nog op de rol voor medio april, maar aangezien de Raad haar onderzoek in rap tempo afgerond heeft kan het wat mij betreft ook wel eerder behandeld worden.

Verder is Wim Jansen (onder andere) medegedeeld dat hij z'n bedrijfseigendommen terugkrijgt zodra ik weer naar de Arbodienst ga.

Geen opmerkingen: