maandag 11 januari 2010

Een eind aan de pijn

Gelukkig, het weekend is voorbij dus kon ik vanochtend een afspraak maken bij de tandarts. Daar kon ik vanmiddag om 14:45 terecht. De oorzaak was binnen een paar minuten gevonden: een acute ontsteking. Vervolgens was ook heel snel duidelijk dat er maar één mogelijkheid meer was om van die gigantische pijn af te komen.

Euthanasie.

Oké, goed dan, er was nog een tweede mogelijkheid:

Een wortelkanaalbehandeling. Oh shit. :-(

Maar goed, wat moet dat moet, een half uur later stond ik weer buiten, als het goed is zonder resten van de ontsteking, en met een noodvulling die later nog vervangen moet worden. Daarmee wordt me in elk geval wel een rit bespaard, begin maart moet ik toch terug van controle en dan wordt het meteen afgehandeld.

Zodra de verdoving uitgewerkt is weet ik of het probleem nu echt opgelost is. Het is te hopen, want zo'n pijn die begint bij je kaak en zich dan omhoogwerkt via je oor naar je slaap is bepaald niet bevorderlijk voor je productiviteit.

Die ontsteking heeft er helaas ook voor gezorgd dat mijn actie bij Welzijn Eindhoven vanavond niet doorging. Maar ach, volgende week maandagavond zijn ze ook open.

Geen opmerkingen: