zondag 10 januari 2010

Politieblog

Dat de Eindhovense politie m'n weblog volgt wist ik al, maar nu zijn ze nog een stapje verder gegaan. Afgelopen week kreeg ik een berichtje dat ze kennelijk m'n voorbeeld maar zijn gaan volgen: de beide politiechefs hier in Eindhoven (Geert Jansen en Gerard Goossens) zijn ook gaan bloggen. Op http://politieeindhoven.blogspot.com schrijven ze wekelijks een artikel.


Mooi toch? Die weblog ga ik uitaard volgen, en waar nodig ga ik er ook op reageren. Maar het wordt nog mooier (van mijn standpunt gezien in elk geval wel). De subdomeinnaam "politieeindhoven" bestaat namelijk uit twee woorden ("politie" en "eindhoven") en dus zullen er gegarandeerd mensen zijn die de URL in gaan typen en dan een streepje tussen die twee woorden zetten. Oftewel, dan typen ze in "http://politie-eindhoven.blogspot.com". Helaas voor de heren korpschefs en hun ondergeschikten hebben ze daar zelf niet aan gedacht en dus ook die naam niet geregistreerd.

Eén keer raden wie het dan zelf maar geregistreerd heeft.

Juist. Een deel van de bezoekers gaat dus terechtkomen op een ander weblog dan ze eigenlijk van plan waren. Die weblog gaat ook over de Eindhovense politie, maar daar zal iets heel anders op staan de "kijk eens hoe geweldig goed wij zijn" propaganda van de Eindhovense politie...

Geen opmerkingen: