zondag 31 januari 2010

Wel de lasten maar niet de lusten

Vannacht heb ik nog beroerder (en minder) geslapen dan de vorige nacht. Ergens rond 04:00 heb ik m'n wekker maar uitgezet, met als gevolg dat ik pas om 09:30 wakker werd. Alhoewel, wakker mag je het niet noemen, niet-meer-slapend is een betere omschrijving. Na het ontbijt toch maar weer aan de slag, maar wel met aanzienlijk minder energie dan anders. Alles bij elkaar heb ik anderhalve maand aan administratie weggewerkt gekregen.

Daar zal wel weer de nodige discussie over komen. Volgens de Nederlandse wet heb je gedurende het huwelijk een wederzijdse zorgplicht, en daar heeft Sonja zich aan te houden. Ze heeft me dan weliswaar medio 2008 m'n huis uit laten schoppen maar we zijn pas in augustus 2009 officieel gescheiden en dus zal ze tot die datum mee moeten betalen aan m'n levensonderhoud. Anders gezegd: ze heeft weliswaar niet meer de lusten van mijn aanwezigheid, maar wel de lasten van mijn afwezigheid.

Geen opmerkingen: