maandag 8 september 2008

Belastingaangifte, beter (te) laat dan nooit

Gezien de kritiek van de baas op de manier waarop ik m'n ritstaten invulde (werk begint als ik in Lommel vertrek en eindigt als ik daar terugkom) ben ik vanaf deze week de papierwinkel maar in gaan vullen zoals hij het hebben wil. Dat wil zeggen: werk begint als ik in m'n taxibus stap en eindigt als ik 'm weer bij Connexxion parkeer. Nu maar afwachten wanneer die extra ritten komen die hij me beloofd heeft.

Verder weinig noemenswaardig vandaag, door de stad gewandeld (waar vrijwel alle winkels nog dicht waren) en m'n weblog bijgewerkt. Vanmiddag een poging gedaan m'n belastingaangifte digitaal te versturen (die eigenlijk 1 september al ingediend had moeten zijn), dat lukte niet omdat m'n aangifteprogramma verouderd was. Dus maar braaf de nieuwe versie gedownload en geïnstalleerd, en vervolgens nog een poging gedaan. Om een of andere reden kreeg ik 'm toen nog niet verstuurd, maar drie keer is scheepsrecht: bij de derde poging lukte het wel. Nog meer afwachten nu, in dit geval tot de Belastingdienst gaat protesteren. Ik heb m'n aangifte namelijk ingevuld als ondernemer, maar eerder dit jaar heeft de Belastingdienst besloten mij voor de Inkomstenbelasting niet als ondernemer te zien. Helaas voor hen zien ik en mijn bedrijfsjurist dat toch anders. Ik voldoe aan alle voorwaarden, het enige wat de Belastingdienst aanvoerde was dat ik het eerste jaar geen omzet had gehaald. Ja, hallo, ik ben startende ondernemer in een markt waarin de concurrentie moordend is!

Geen opmerkingen: