maandag 29 september 2008

Wachtdienst

Het was weer druk vandaag. Eerst m'n schoolroute en meteen daar achteraan nog iemand ophalen. De schoolrit was weer een belevenis: twee kids zijn niet op komen dagen, eentje (die met z'n fascinatie voor geweld) wilde niet mee. Uiteindelijk is hij wel meegegaan, maar daarvoor moest hij wel eerst door mij en iemand van de leiding de bus ingesleurd worden, waarna de leiding 'm in z'n stoel gedrukt hield zodat ik 'm de gordel om kon doen. Hij wil niet, hij wil dood. Tja, daar kan ik 'm toch echt niet mee helpen. Eén van de andere kids was ontroostbaar: van huis tot aan school heeft hij zitten huilen omdat hij z'n mama miste. Tja, ook daar kan ik niks aan doen, hij moet toch echt naar school. Maar z'n moeder is thuis als hij terugkomt uit school.

De tweede rit was even slikken: ik moest een jongedame ophalen in Eindhoven omdat haar reguliere chauffeur haar vergeten was. Hoe krijgt-ie het voor elkaar. Dat hij zich verslaapt, goed, overkomt ons allemaal wel eens, maar je vergeet je passagiers toch niet?

Maar goed, die jongedame moest opgehaald worden op de Heezerweg, en afgaande op het huisnummer ergens helemaal aan het einde van de Heezerweg.

Oh.

Het einde van de Heezerweg.

Woonwagenkamp.

Maar gelukkig heb ik van Helma al eens een crash course gehad in het bezoeken van een woonwagenkamp. Normaal doen, en je auto niet afsluiten. Het viel allemaal wel mee, niks problemen of wat dan ook, best een aardige meid ook.

Nadat ik die afgeleverd had kon ik terug naar Connexxion, om daar over te stappen in m'n eigen auto en naar Geldrop te rijden voor alweer een bezoekje aan de GGzE. Weer terug, eten, even slapen, en weer aan het werk want de kids moesten op school weer opgehaald worden. Waarna er weer een extra rit achteraan kwam: op een school in Best iemand ophalen en naar Eindhoven brengen, en graag rap want er werd op me gewacht. Mooi niet dus, toen ik eenmaal op school aankwam bleek m'n passagier al door z'n moeder te zijn meegenomen. Nou ja, ik krijg m'n uren toch wel betaald. Terug naar Eindhoven, m'n eigen auto even verplaatst naar een iets veiliger plekje, en vervolgens terug m'n bus in om nog een keer naar Best te rijden: vanavond wachtdienst bij pa, en aangezien ik zou blijven overnachten kon ik dus m'n bus meenemen.

De communicatie binnen de familie vertoonde weer eens overeenkomsten met die van Connexxion: miscommunicatie. Zuslief wist namelijk te vertellen dat ik helemaal niet kon blijven overnachten omdat er 's nachts al hulp aanwezig is. Die is aanwezig juist omdat er niemand blijft overnachten. Oftewel, het leek erop dat ik alsnog terug naar Lommel zou moeten rijden vanavond. Maar aangezien ik m'n bus bij had zou dat dan wel met een omweg via Connexxion moeten zijn, aangezien ik met die bus de grens niet over mag.

Gelukkig was er redding in de nood: ik zat toevallig net op MSN te chatten met Pauline, en die was zo lief om te zeggen "slaap anders hier" -- het bed van de vorige keer lag er nog. Tja, zo'n aanbod kan ik natuurlijk niet afslaan. Waaruit maar weer eens blijkt: in nood leert men z'n vrienden kennen.

Geen opmerkingen: