zondag 21 september 2008

Rob & Rob

Vandaag heb ik maar eens flink wat tijd besteed aan het uitzoeken van wat ik nu eigenlijk aan noodzakelijke uitgaven heb. Het resultaat liegt er niet om: uitgaande van een brutoloon van € 590 per maand, en uitgaande van de veronderstelling dat m'n nettoloon uiteindelijk ook rond die koers ligt (belastingen en premies eraf, vakantiegeld en vakantiedagen erbij), kom ik bijna € 600 per maand tekort...

In de loop van de middag belde maat Rob opeens; die wilde een eindje gaan rijden op z'n motor en het leek 'm wel leuk om even langs te komen. Geen enkel probleem! Meteen een goede reden om eens even opruiming te houden, want het zag er allemaal uit als een vrijgezellenhuishouding. Wat dat betreft dus maar goed dat Helma gisteren niet naar Lommel wilde komen.

Ergens aan het begin van de avond belde broer Rob op (da's een andere Rob) om te vragen of ik ook op het rooster wilde voor het pa-gezelschap-houden. Natuurlijk, ook al geen probleem. Vervolgens op tijd naar bed, om 21:00 lag ik er in en een half uurtje later was ik vertrokken. Dat zou dus 7,5 uur slaap op hebben moeten leveren, maar rond 22:45 belde broerlief opnieuw! Of ik m'n zus meteen nog maar even wilde bellen over dat rooster. Mooi niet dus, ten eerste lag ik al te slapen en ten tweede kost het me kapitalen om vanuit Belgiƫ naar Nederland te bellen.

Fijn hoor, rond die tijd wakkergebeld worden. Dan is toch de eerste gedachte dat pa's einde opeens nabij is. En dan blijk je uit je slaap gerukt te worden voor zoiets relatief onbenulligs wat ook gewoon overdag had gekunnen. Ik heb m'n nachtrust hard genoeg nodig, dus dankzij Rob is m'n bereikbaarheid voorlopig een stuk minder: voortaan zet ik die telefoon om 21:00 uit, de wekker op dat ding werkt ook als het apparaat uitstaat.

Geen opmerkingen: