dinsdag 16 september 2008

Dilemma

Ik zit met een levensgroot dilemma. Een van de jongedames in m'n bus vertelde gisteren dat ze op MSN zat met een knul van 21 (zelf is ze 14) van wie ze € 20 aan beltegoed cadeau had gekregen. Ook zou ze van hem een laptop en een scooter kunnen krijgen.

Vandaag kwam er nog meer naar buiten: kennelijk spendeert de jongedame aardig wat tijd in allerlei schimmige chatboxen (compleet met webcam), heeft ze haar 06-nummer uitgedeeld en krijgt ze 's avonds laat regelmatig telefoontjes of SMS-jes met de vraag of ze zin heeft om "geil te chatten". En dan zou er vanavond ook nog een of andere knul bij haar thuis langskomen om een laptop af te leveren -- terwijl haar moeder dan niet thuis is (vader woont elders) en ze alleen in huis is met haar zus. Chatten met webcam doet ze kennelijk ook, maar alleen als haar moeder niet thuis is want die mag het niet weten. Bonus: naar eigen zeggen is ze al eens betrapt toen ze voor de webcam stond te strippen.

Vandaar mijn dilemma: hou ik m'n mond of ga ik toch maar eens met haar moeder praten? Enerzijds mag ik me niet bemoeien met het privéleven van m'n passagiers, anderzijds is de jongedame wel bezig met iets wat letterlijk levensgevaarlijk kan zijn. Er zitten nogal wat onfrisse figuren op Internet, en zou niet het eerste slachtoffer zijn. Ik word eigenlijk toch wel heel erg zenuwachtig van dit soort verhalen.

Geen opmerkingen: