vrijdag 12 september 2008

Weer en verkeer

Het leek me wel een goed idee om na m'n ochtendrit terug te rijden naar Lommel. Maar ja, eerst natuurlijk even online kijken en m'n weblog bijwerken. De teksten daarvoor worden meestal off-line geschreven dus is het daarna alleen een kwestie van inloggen op Blogger en de teksten kopiëren en plakken. Uiteraard verliep het weer anders dan gepland.

Helma was online op MSN dus hebben we een tijdje zitten chatten. Daarnaast heb ik m'n TomTom maar weer eens aan m'n laptop gehangen om te zien of het updaten nu weer wel werkte. Zowaar, het werkte. Maar ik had het natuurlijk al kunnen voorzien: dat was wat al te veel werk voor m'n laptop dus die hield er weer mee op. K*tapparaat. Tijd voor een nieuwe.

De terugweg van Lommel naar Eindhoven was doffe ellende. Voor vandaag was veel regen voorspeld, en traditiegetrouw kreeg het KNMI weer eens gelijk. Het gevolg was dat vrijwel iedereen vandaag zijn of haar fiets liet staan en de auto pakte, met als gevolg dat het stervensdruk was overal. Normaal doe ik een slordige drie kwartier over die rit, nu waren het er vijf.

Daarmee vertrok ik dus ook later bij Connexxion om de kids op te gaan halen. Gelukkig bestaat daarvoor een praktische oplossing: kwestie van rijstijl "Jeroen" even inwisselen voor rijstijl "taxichauffeur".

Na werktijd weer terug, en ik heb zo'n vermoeden dat ik het stukje N69 dat dwars door het centrum van Valkenswaard ligt tijdelijk wat veiliger heb gemaakt. Ook daar wonen mensen met een onbeveiligd draadloos netwerk, dus heb ik m'n auto daar even geparkeerd. Dan staat-ie parallel aan en rakelings langs de weg. Vanwege het slechte weer had ik m'n zomerjack echter niet aan (daar regent het dwars doorheen) maar m'n veiligheidsjas. En dus zagen de automobilisten langs de kant van de weg een auto geparkeerd staan met daarin iemand met een knalgele jas aan en (voor degenen die nog wat beter keken) een laptop op schoot. Snelheidscontrole? Zou best kunnen, toch maar even rustig aan...

Geen dank, graag gedaan. :)

Voor ik weer verder reed heb ik eerst Sonja nog maar even een SMS gestuurd om te vertellen dat ik Max morgen ergens tussen 10:00 en 11:00 op kom halen. En morgenochtend aub geen SMS vóór 09:00 want ik heb de nodige slaap in te halen.a

Geen opmerkingen: