donderdag 25 september 2008

Gewijzigde planning

Wijziging in de planning: m'n nieuwe route gaat niet maandag in maar vandaag al. Gistermiddag kreeg ik de ritlijst, plus nog de papieren voor een stel andere vaste en incidentele ritten, plus het telefoonnummer van de nieuwe chauffeur. Die heb ik vanochtend mee op sleeptouw genomen, eerst de kids ophalen en naar school brengen, en meteen daarachteraan ook maar een keer de middagroute gereden, dan had hij die ook alvast een keer gezien. Die route hebben we uiteraard gereden zonder kids, want die zaten op school.

Natuurlijk kon ik het weer niet laten en ben ik weer een eind doorgeschoten: die middagroute had ik al niet hoeven doen, maar in al m'n enthousiasme heb ik 'm ook maar ingewijd in de wereld van de papierwinkel die bij het werk hoort en 'm alles bijgebracht wat hij over z'n taxibus moet weten. Achteraf gezien heb ik 'm zo ongeveer de halve opleiding voor taxichauffeur gegeven...

Ach ja, dan is tenminste niet alles wat hij hoort op de opleiding helemaal nieuw voor 'm, bovendien had ik tijd en kan ik die extra uren goed gebruiken.

Ik kreeg wel wat blikken van medelijden toen we samen met een stel andere chauffeurs bij de school stonden te wachten tot de kids uit de bus gehaald zouden worden. Ik had intussen namelijk gezien voor welke school ik ging rijden: De Rungraaf. De kids daar hebben de reputatie bepaald geen lieverdjes te zijn, er zijn chauffeurs die zelfs weigeren voor De Rungraaf te rijden, wie daar vanaf getrapt wordt kan nog naar een school in Boxtel, en de eerstvolgende halte daarna is de jeugdgevangenis. Slik...

Uiteindelijk bleek het wel mee te vallen. Vanmiddag heb ik voor de eerste keer die nieuwe route gereden maar het blijken kids van rond de 11 jaar te zijn, en zelfs rustiger dan de vorige club. Daarna nog een stel ouderen naar huis gebracht, waarna ik eindelijk ook zelf naar huis mocht.

Al met al heeft de baas me goed beziggehouden en schoot de dag lekker op. Da's dus een heel stuk beter dan gisteren! Bijkomend voordeel van m'n nieuwe schoolroute is bovendien dat de eerste niet rond 07:15 opgehaald hoeft te worden maar pas om 08:00 -- dat betekent dus een half uur later beginnen, en dus ook een half uur later opstaan. Goed, dat betekent in de praktijk dat de wekker morgen om 05:30 afloopt, maar als ik op m'n normale tijd naar bed ga is het toch mooi een half uur extra slapen.

Geen opmerkingen: