woensdag 3 september 2008

Het is voorbij

Helma heeft gisteren nog een vrij lange mail gestuurd, dat had ik bij Hellen al wel gezien maar ik was er niet aan toegekomen om te reageren. Dat heb ik vanochtend dus gedaan na m'n ochtendrit, dat ging nog net voor èn de accu leeg was èn ik weer richting Connexxion moest om m'n bus op te halen voor de tweede rit.

Na werktijd nog maar eens m'n mail opgehaald, en Helma had intussen al weer gereageerd. De inhoud van dat mailtje liet niets meer aan duidelijkheid over: het is voorbij, ze gaat verder met Frank omdat ze denkt dat ze op hem wel verliefd zou kunnen worden. Rond dezelfde tijd meldde Monique zich ook nog op MSN, dus die kon meteen bijgepraat worden.

Morgen dus naar Helma, en Connexxion werkte zowaar mee door m'n verlofaanvraag goed te keuren. Dat kwamen ze niet zelf vertellen, daarvoor moest ik eerst weer bij de Planning gaan informeren, maar m'n vrije middag heb ik. Sterker nog, ze hadden me zelfs meteen de hele dag vrijgegeven, maar dat heb ik toch maar even laten corrigeren. Met dat beroerde inkomen van mij heb ik elk uur loon hard nodig.

In de postbus lag zowaar al een reactie van Theo Duivesteijn naar aanleiding van m'n brief over m'n niet-betaalde ziekteverlof. Hij wil me graag even spreken, moet kunnen, maar in de brief werd eigenlijk al meteen de schuld bij mij gelegd, want ik had op tijd moeten merken dat er niet volgens de verzuimprocedure gehandeld werd. Hij vroeg zich ook meteen maar af of het voor mij wel rendabel was om dit werk te blijven doen, gezien het feit dat ik elke dag heen en weer moet reizen en dus aardig wat brandstof verstook. Ik word toch wel een tikkie zenuwachtig van zo'n opmerking, twee maanden voordat m'n contract afloopt...

Helma bleek haar donderdag al aardig volgepland te hebben, en daardoor zal het op z'n vroegst 14:00 zijn voordat ze thuis is. Daar ben ik niet blij mee; zo rond 9:15 ben ik afgewerkt en dan moet ik maar zien hoe ik m'n tijd doorkom. Goed, ik ga in elk geval nog naar Hellen, maar dat zou ik eigenlijk liever na m'n bezoek aan Helma doen. Je moet tenslotte ergens uithuilen.

Geen opmerkingen: