donderdag 11 september 2008

Waar blijft dat contract?

Het viel niet mee om vanochtend uit bed te komen; die korte nachten moet ik toch niet al te veel hebben want dan gaat het vroeg of laat een keer fout.

Na m'n ochtendrit ben ik maar eens bij de administratie binnengelopen om te zien of m'n herziene contract er al was. Dat was er dus niet. Sterker nog, volgens Anja had ze alle benodigde informatie, waaronder m'n salaris over de afgelopen maanden en de normering voor m'n schoolroute nog steeds niet ontvangen. Daar zou ze vanmiddag weer achteraan gaan. Graag, hoe eerder hoe liever, want anders wordt m'n salaris over september gebaseerd op de gewerkte uren over augustus, en dan wordt het weer een maandsalaris van twee cijfers voor de komma.

Ook het feit dat ik Ria had aangebracht als chauffeur was nergens vastgelegd. De computersystemen bij Connexxion blijken dat soort informatie niet te kunnen registreren, dus staat het nu als handgeschreven notitie in Anja's agenda. Nu maar hopen dat ze die agenda niet kwijtraakt en zelf over een jaar nog bij Connexxion werkt, anders zie ik die € 200 straks alsnog aan m'n neus voorbijgaan. Vooropgesteld natuurlijk dat ik dan zelf nog bij Connexxion werk.

Vervolgens nog even bij de Planning binnengelopen, maar die hadden weer eens niks in de aanbieding. Ik vraag me af hoe Theo me die extra uren wil laten werken als geen ritten zijn.

Die paar uurtjes slaap vannacht waren niet echt voldoende, dus was de volgende halte m'n auto -- stoel achterover en een uurtje slapen. Ik heb niet het idee dat ik daadwerkelijk hebben liggen slapen, maar het was wel lekker. Ik moet echter wel een aardig eind weg geweest zijn; op zeker moment hoorde ik een ambulance langsracen met sirene aan, en ik kan me herinneren dat ik toen dacht: "huh, rijden Nederlandse ambulances nu ook al in België met de sirene aan?". Het duurde een aantal seconden voordat het tot me doordrong dat ik in Eindhoven was en niet in Lommel...

Daarna nog even de stad in, naar de ANWB voor m'n caravanverzekering. Die is nu dus nog steeds niet verzekerd, want het bouwjaar lijkt weliswaar niet zo heel belangrijk te zijn maar de oorspronkelijke cataloguswaarde wel. En ook die weet ik niet, dus stond ik een half uur later weer buiten met een offerte maar zonder verzekering. Eerst maar eens die oorspronkelijke cataloguswaarde proberen te achterhalen.

En toen kwam de knaller van de dag: post van Zorgverzekeraar VGZ. Of ik voor 26 september maar even € 442,51 aan eigen bijdrage wil betalen. Pardon? Hoeveel zei u? Ik ben dan wel een paar keer bij de huisarts geweest en ik heb verschillende medicijnen voorgeschreven gekregen, maar zo duur kunnen die toch niet geweest zijn? De huisarts staat er niet eens op, de medicijnen wel, maar dat zijn maar een paar tientjes. Echter wel twee rekeningen van iets wat na wat onderzoek het Diagnostisch Centrum Eindhoven bleek te zijn (da's dan voor die röntgenfoto's, maar waarom dan twee rekeningen?). En als echte klapper alsnog een eigen bijdrage van € 352,84 voor m'n opname in het Centrum voor Psychisch Herstel vorig jaar. Nou meen ik me toch te herinneren dat daarvoor geen eigen bijdrage verschuldigd was omdat die zorg uit de AWBZ betaald wordt. Jippie, kan ik daar weer achteraan.

Geen opmerkingen: