woensdag 21 januari 2009

Advocaat

Voor vandaag stond alleen m'n bezoek aan m'n advocaat op het programma. Met e-mail, brieven en telefoontjes kom je een heel eind, maar zo af en toe is het toch wel handig om elkaar te zien, zeker als er meerdere zaken lopen. Het was een vruchtbare bijeenkomst. Uiteraard kan ik niet alles vertellen, het is tenslotte mogelijk dat de vijand meeleest.

Zaak #1: Echtscheiding
De Rechtbank heeft de uitspraak aangehouden (dat wist ik al) maar heeft noch een reden noch een nieuwe datum medegedeeld. Afwachten dus. Van Galen heeft ook weer van zich laten horen; de door mij doorgestuurde rekeningen van UPC en Brabant Water zijn door Sonja betaald, de rekening voor de gemeentelijke belasting is teruggestuurd. Die wil ze niet betalen omdat die belasting zogenaamd persoonsgebonden zouden zijn en Sonja zelf ook een aanslag hiervoor ontvangen zou hebben. Die belasting is volgens mij en mijn advocaat echter perceelsgebonden, ik heb in al die jaren ook nooit een aanslag voor Sonja binnen zien komen. We zijn dus allebei benieuwd naar die vermeende aanslag die Sonja ontvangen zou hebben. Voor de zekerheid toch maar even navragen bij de Gemeente Eindhoven of die belasting perceels- of persoonsgebonden is.

Zaak #2: Hoger Beroep
Het hoger beroep stond voor 13 januari 2009 op de rol maar is doorgeschoven naar 27 januari 2009. Dan wordt er nog geen uitspraak gedaan maar wordt een datum voor arrest bepaald. In gewoon Nederlands: dan wordt de datum bepaald waarop het Hof uitspraak doet. Die tweede stapel papier die ik daarvoor heb opgestuurd kon niet meer mee maar kan nog wel op de zitting worden ingediend. Samen met wat ik voor die tijd verder nog boven water kan halen. En dat zal me ook ongetwijfeld nog wel lukken. Ik weet niet bij welke, maar bij een van die twee zittingen moet ik zelf ook op komen dagen. Da's mooi, want Van Galen zal ongetwijfeld op het laatste moment wel weer wat verzonnen hebben, dan kan dat meteen ter plekke lekgeschoten worden.

Zaak #3: Connexxion
Connexxion heeft eerder al erkend dat mijn dienstverband per 1 november verlengd was maar heeft nu opeens bedacht dat die overeenkomst van rechtswege zou zijn beëindigd. De gevorderde nabetaling van salaris is dus ook niet overgemaakt. Kort en goed: dat wordt dus nog één brief naar Connexxion met een poging de zaak zo opgelost te krijgen, daarna wordt het een rechtszaak.

Op de weg terug naar Lommel heb ik nog even een tussenstop gemaakt om met Viking Direct te bellen. M'n bestelling is inderdaad retourgekomen, aangezien ik nog wat meer spullen nodig heb heb ik vervolgens een nieuwe bestelling geplaatst, weer aangegeven dat die naar het TNT Business Point gestuurd moet worden, en in het vak met opmerkingen ook nog eens expliciet aangegeven dat de zending niet naar het kantooradres maar naar het TNT Business Point moet. Voor 18:00 besteld, dus morgen 07:30 zou het klaar moeten liggen. Het zal mij benieuwen.

Geen opmerkingen: