zondag 25 januari 2009

Zondag Slaapdag

Schandalig gewoon. Rond 01:00 lag ik in bed, om 09:00 werd ik wakker van de wekker, vervolgens heb ik me omgedraaid en heb ik verder geslapen tot 13:30. Schandalig! Maar wel eens een keer lekker, m'n lichaam zal het wel nodig gehad hebben, die wisselende diensten blijven toch niet zonder gevolgen. Nu moet ik die uitslaapdagen alleen nog beter zien te plannen: een prima activiteit als het slecht weer is, maar vandaag was het stralend weer. Droog, zonnig, aangename temperatuur voor de tijd van het jaar. Sterker nog, terwijl ik deze alinea zat te typen tijdens m'n ontbijt/lunch kreeg ik het zo warm dat ik de verwarming maar uitgezet en m'n overhemd uitgetrokken heb. Zes graden buiten, en ik zit in een t-shirt achter m'n computer...

Rest enkel de vraag waarom ik het zo warm had. Kwam het door de combinatie van mooi zonnig weer en een petroleumkachel die het voor de verandering eens goed deed? Of zou het toch de overgang zijn? :-)

Het nadeel van zo extreem uitslapen is natuurlijk wel dat je dan een stuk minder gedaan krijgt op een dag. Desalniettemin was het toch een productieve dag. Op m'n gemak ontbeten, onder de douche, naar de Wash-O-Matic, terwijl de wasmachine draaide even de digitale snelweg op, terug in m'n caravan de was opgeruimd, rond etenstijd even wat gaan eten bij 't Bagetje, nog even gamen, en dan naar bed.

De was heeft trouwens een verrassing opgeleverd. Op de "eetkamertafel" (tussen aanhalingstekens want ik heb geen eetkamer) ligt een tafelkleed, dat ligt er al zolang ik deze caravan heb. Vandaag mocht-ie dus ook een keer mee in de was (het kleed, niet de tafel) en bleek die tafel zowaar uitschuifbaar te zijn. Há, 2 x 30 cm meer werkruimte achter m'n computer dus! Althans, in theorie, want er kleven wat praktische bezwaren aan. Uitschuiven naar links gaat niet want dan staat m'n printer in de weg, uitschuiven naar rechts kan niet want dan kan ik niet meer achter die tafel vandaan. Dat gaat dus weer wat creatief denkwerk vergen.

Geen opmerkingen: