vrijdag 23 januari 2009

Het blijft moeilijk...

Zowaar, Viking Direct bleek een doos voor me afgeleverd te hebben bij het TNT Business Point. Euh, eentje maar? Er zouden er twee moeten zijn, een doos met ordners en een doos met andere spullen. Dus niet, ze hadden er maar eentje afgeleverd. Die voelde eigenlijk ook wel erg licht aan en de inhoud rammelde, dat voorspelde dus ook al niet veel goeds. Blijkt dat ze m'n bestelling niet gestuurd hebben maar wel een doos met plastic brievenbakjes. Die ik niet besteld heb.

Nog maar weer een keer bellen dan en weer alles uit moeten leggen. Het slot van het liedje was dat ze m'n spullen alsnog zullen leveren, maar die kan ik dan dinsdagochtend pas ophalen. Als ze het dan WEL goed doen tenminste en ik niet weer moet gaan bellen om dan te horen dat ze alles weer naar de Brederolaan hebben gestuurd.

Dit betekent dus dat, als ze het deze keer wel meteen goed doen, ze bijna twee weken nodig hebben gehad om een bestelling uit te leveren. Viking Direct adverteert met "vandaag besteld, morgen geleverd"...

Maar de ellende was nog niet voorbij. De trouwe lezer zal zich wellicht herinneren dat ik afgelopen zomer melding heb gemaakt van huiselijk geweld en dat die melding doorgestuurd is naar het Steunpunt Huiselijk Geweld (SHG). Vervolgens heb ik één bezoekje gehad van ene meneer Verstappen van het SHG waarbij bleek dat ze (zoals bij het SHG gebruikelijk) er vanuit waren gegaan dat de vrouw het slachtoffer was en ik de man de dader. Die Verstappen heeft nadien nog één keer gebeld en sindsdien heb ik niks meer van het SHG gehoord, laat staan dat ik hulp van ze heb gekregen.

Vanmiddag heb ik ze dus maar eens gebeld in een poging een afspraak los te peuteren. Dat is met enige moeite ook gelukt, zij het pas over een paar weken, maar het bleek wel dat ze helemaal niet bekend waren met mijn zaak, ik stond helemaal niet als slachtoffer geregistreerd! Oftewel, die Verstappen heeft het dossier nooit aangepast! Nu snap ik ook waarom Sonja bij Slachtofferhulp terecht is gekomen: doordat zij (geheel ten onrechte) als slachtoffer wordt beschouwd hebben ze haar natuurlijk doorgestuurd naar Slachtofferhulp, terwijl het eigenlijke slachtoffer in de kou is blijven staan.

Ik zie de bui trouwens al hangen voor die afspraak. De intake verloopt namelijk via NEOS in Eindhoven, daar ben ik al eens geweest maar daar heb je niks aan als je grootste probleem bestaat uit het niet hebben van zelfstandige woonruimte. NEOS biedt je enkel een plaatsje in het Labrehuis, daar zit je zonder privacy tussen allerlei crisisgevallen en moet je als "eigen bijdrage" ook nog eens 70% van je inkomen inleveren. Kortom, ik zie het er nog van komen dat mr. Martens er nog een zaak bij gaat krijgen.

Geen opmerkingen: