donderdag 29 januari 2009

Griep in wording

Ik heb vandaag maar even niet de moeite genomen om bij het TNT Business Point te informeren of er nog een pakketje voor me zou liggen. Ik denk dat ik de schok even niet aan zou kunnen als er inderdaad wat zou liggen... :-)

Qua werk was het ook niet alles vandaag. Alles bij elkaar heb ik ruim twee uur van m'n dienst stilgestaan op het station. Dat bood natuurlijk wel mooi de gelegenheid om te Internetten, maar echt geweldig is het niet. Vooral ook niet omdat ik op een gegeven moment vooraan in de rij stond en nog een half uur had voordat ik aan m'n verplichte pauze moest beginnen. Net op tijd dook een klant op die heel veel haast had om op Eindhoven Airport terecht te komen. Klantvriendelijk als ik ben heb ik dus even flink vaart gemaakt (binnen de grenzen van de wet natuurlijk), waarna hij als dank voor de moeite een spectaculaire € 0,40 aan fooi achterliet. Dat doe ik dus ook niet meer.

Vervolgens ben ik m'n pauze maar gaan houden, en meteen daarna kon ik vanaf Eindhoven Airport een stel dat terugkwam van vakantie terug naar huis brengen. Dat ging niet direct helemaal goed. Na afgerekend te hebben kreeg ik het gevoel dat het niet klopte, waarna ik toch maar even ben gaan tellen en bleek dat de klant bijna € 20 te weinig had betaald. Dus ben ik maar even teruggegaan, alles uitgelegd en natuurlijk gezegd dat ik er van overtuigd was dat hij het niet met opzet fout gedaan had. Persoonlijk verdenk ik 'm ervan dat hij wel degelijk geprobeerd heeft me een poot uit te draaien, maar dat kun je nou eenmaal niet hardop zeggen.

En om de ellende compleet te maken lijkt het erop dat het griepvirus bezig is de macht over te nemen. Ik heb vannacht al niet echt geweldig geslapen, zo rond 03:00 werd ik wakker en daarna ben ik niet meer in slaap gevallen. Daarnaast ben ik in rap tempo werkelijk strontverkouden aan het worden. Dat begon vanochtend al met een verstopte neus en daarna is het steeds verder bergafwaarts gegaan. Als dit zo nog even doorzet zal ik waarschijnlijk de hele volgende week met griep in bed liggen.

Wel ben ik nog even lekker brutaal geweest. Ik heb tenslotte een woning nodig, de ouderlijke woning in Best staat nog steeds leeg, en volgens het spreekwoord hebben brutalen de halve wereld, dus heb ik bij Domein (de verhuurder van de ouderlijke woning) een brief in de bus gegooid met het verzoek mij de woning toe te wijzen. Niet geschoten is altijd mis tenslotte, en misschien helpt het.

Geen opmerkingen: