maandag 26 januari 2009

Netbook

Na het ontbijt, de afwas en een babbeltje met Gerrit over de verzekering van m'n caravan (laatste nieuws: het park gaat uitbreiden tot twee keer de huidige omvang) was het vandaag weer eens tijd voor een ritje naar Eindhoven. Eerst maar eens het TNT Business Point om een doos terug te sturen. De dame achter de balie liep al meteen naar achter (ze kennen me daar intussen wel) en kwam terug met een doos spullen. Die bleek afgelopen zaterdag al afgeleverd te zijn. Die andere doos terugsturen ging niet, die zal Viking Direct dus ergens op moeten komen halen. Ik weet alleen nog niet waar. Ik ben intussen wel razend benieuwd of ze morgen alsnog wat afleveren, en zo ja wat dan precies. Ik heb nog een doos ordners van ze tegoed, maar of ze die ook inderdaad zullen leveren? Eerst zien, dan geloven. En daarna een schadeclaim indienen, want door dat gestuntel heb ik m'n printer twee weken lang niet kunnen gebruiken. Dat is dus twee weken geen correspondentie, geen offertes, geen facturen, geen niks.

Na deze toch min of meer heuglijke ontwikkeling was het weer tijd om geld uit te gaan geven: eerst naar de Lidl, vervolgens de binnenstad in naar de Kijkshop en de winkel van T-Mobile, dan nog een rondje door de Nettorama, en dan terug naar Lommel.

T-Mobile? Yep. Ik ben dat gesodemieter met m'n huidige laptop zat en dus heb ik nu eindelijk die Netbook (kleine laptop) met mobiel Internetabonnement aangeschaft. Gelukkig was het rustig in de winkel dus heeft Carlo (de verkoper) alle tijd genomen om te controleren of het ding ook daadwerkelijk goed werkt. Al met al heb ik zeker een half uur in die winkel gestaan, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de service.

Op de terugweg moest ik natuurlijk zelf ook even proberen of het ding goed werkte. Niet dus. Zucht. Terug in m'n caravan eerst even gegeten en daarna gekeken of ik de oorzaak van het probleem kon vinden. Ik vermoed dat ik het gevonden heb, maar het daadwerkelijk uitproberen zal tot morgen moeten wachten. Met die Web'n'Walk stick van T-Mobile kan ik weliswaar verbinding krijgen buiten Nederland, maar dat is nogal aan de prijzige kant.

Geen opmerkingen: