maandag 12 januari 2009

Zachtjes tikt de regen op het caravandak

Gisteren had ik het toch over "om 08:00 opstaan"? Maak er maar 09:00 van, een uurder eerder is toch echt te vroeg als je ergens tegen 00:30 pas terug bent.

Toen ik vanochtend wakker werd hoorde ik een voortdurend tikkend geluid op het dak. Regen! Geweldig, want dat betekent dat het aan het dooien is en sneeuw en ijs weer gaan verdwijnen. Nou is een Nederlander geen Nederlander als-ie niks te klagen heeft, en ondanks m'n inburgeringsproces in Vlaanderen ben ik volgens mijn (oeps, inmiddels verlopen) paspoort nog steeds een Nederlander, dus:

Gatverdamme, het regent!

Niks mis mee zolang je binnen zit. Maar ik moest naar buiten, naar het toiletgebouw. Die wandeling heeft nog nooit zo lang geduurd. De sneeuw was intussen zo goed als weg, maar ijs lag er nog wel. Alleen was het niet altijd goed te zien welk stukje asfalt schoon was en waar nog ijs lag. Bovendien waren sommige ijsplekken al bijna gedooid en kon je er dus makkelijk op gaan staan terwijl andere stukken spekglad waren. Ik ben dan ook meer heen en terug geglibberd dan gewandeld.

M'n werk ging niet helemaal zoals gepland. Op zeker moment stond ik in de rij op het station en moest er weer doorgeschoven worden. Dat wilde ik wel doen, iedereen achter mij ook, alleen m'n taxi wilde niet. De elektrische systemen werkten nog wel dus de accu was niet leeg, maar m'n taxi vertikte om te starten. Het maakte wel duidelijk hoe collegiaal iedereen is op Zuid: samen met nog drie andere chauffeurs hebben we nog geprobeerd 'm aan te duwen maar dat hielp niet, de enige die uit zichzelf kwam helpen was een collega van Jansen Taxi, de andere twee waren van andere bedrijven maar die "heren" lieten zich zomaar nog niet overtuigen om even een handje te helpen.

Uiteindelijk is het probleem opgelost door een andere collega op te laten draven met startkabels, waarna ik m'n taxi maar om ben gaan ruilen voor een ander exemplaar. Einde werktijd was weer eens later dan op het rooster stond, want net toen ik om 22:45 het voor gezien wilde houden stapte er nog een klant in. Uiteindelijk was het 23:45 toen ik in m'n eigen auto stapte.

Vroeg in de avond kreeg ik ook nog een SMS-je van Hellen met de vraag of ik vanavond nog die kant op zou komen. Euh, nee, ik moet werken. Het bleek dat vanavond de thuiskapster weer langs zou komen, maar om een of andere reden stond dat niet in m'n agenda. Nou ja, deze ronde dan maar een keer naar een andere kapper, en dan hopen dat de volgende ronde niet samenvalt met werk.

Geen opmerkingen: