donderdag 22 januari 2009

Met dank aan de Gemeente Eindhoven

TomTom gaat weer eens extra moeite kosten. Een tijdje geleden heb ik een hoop geld betaald voor een nieuwe kaart van West-Europa die er niet bleek te zijn. Daarop kreeg ik van de helpdesk te horen dat het bedrag gecrediteerd zou worden. Vanmiddag lag weer een afrekening van Visa in de bus, de tweede inmiddels sinds die toestand, maar ik heb m'n geld nog altijd niet teruggekregen. Zucht, moet ik daar weer achteraan.

Ook Viking Direct vergde weer wat van mijn tijd. Het pakket bleek alweer niet aanwezig te zijn op het TNT Business Point, dus ben ik maar weer gaan bellen. Jawel, u raadt het al, ze hadden het weer naar de Brederolaan gestuurd. Alleen lag het deze keer nog in de vrachtwagen, morgenochtend zou het alsnog op het Business Point afgeleverd worden. Ja ja, eerst zien en dan geloven.

Vlak voordat ik aan het werk ging kreeg ik ook nog commentaar op m'n schoenen. Buiten werktijd loop ik op sportschoenen, normaliter trek ik m'n nette schoenen aan als ik ga werken maar dat was ik compleet vergeten vandaag. Martien vond die sportschoenen "wel erg trendy voor op de taxi".

Gelukkig zat niet alles tegen, het positieve nieuws is dat ik weer eens gelijk bleek te hebben. Vanmiddag heb ik de Gemeente Eindhoven gebeld om te informeren of de Gemeentelijke Belastingen nu perceelsgebonden zijn (zoals ik en mijn advocaat stellen) of persoonsgebonden zijn (zoals Sonja en haar advocate beweren). Die belastingen blijken wel degelijk perceelsgebonden te zijn, mr. Van Galen strooit dus weer eens met beweringen die niet gehinderd worden door enig waarheidsgehalte. (Da's nog eens een nette manier van zeggen dat ze weer heeft gelogen, hè?)

Logisch ook natuurlijk dat die belastingen perceelsgebonden zijn. In die belastingen zit onder andere ook het rioolrecht en de afvalstoffenheffing. Het is ondoenlijk om daarvoor elke volwassene afzonderlijk een belastingaanslag te sturen. Goed, theoretisch is het wel mogelijk, maar dan moet je elke bewoner z'n eigen afvalcontainer geven, registreren welke container van wie is, en van elke bewoner afzonderlijk gaan registreren hoe vaak hij of zij naar het toilet gaat. En dan moet je eigenlijk ook nog per toiletbezoek registreren of de betreffende bewoner alleen geplast heeft of ook gepoept. Immers, ontlasting belast het riool meer dan urine.

Ik kan me zo voorstellen dat veel mensen er toch moeite mee zouden hebben als de Gemeente hun toiletgebruik zou gaan registreren, en dan heb ik het nog niet gehad over de juridische haken en ogen. Iets met privacy en zo...

Geen opmerkingen: