zaterdag 31 januari 2009

Kroeggevecht!

M'n dienst van gisteravond was weinig enerverend, het belangrijkste verschil was dat ik begonnen ben met een busje in plaats van een gewone taxi en uiteindelijk m'n hele dienst met dat ding heb gereden. De fooien vielen ook vies tegen (minder dan een Euro), en zonder m'n laatste rit zou het een dienst zijn geworden om te vergeten.

Voor m'n laatste rit moest ik een vrouwelijke klant ophalen bij een café aan de Tongelresestraat. Toen ik het café binnenkwam was er een kleine oorlog gaande tussen twee jongedames: volop schelden en schreeuwen, vooral door degene die m'n klant bleek te zijn. Dat ontaardde vervolgens in nog meer schelden en schreeuwen, krabben, aan de haren trekken en dreigementen uit de categorie "als je nog één keer iets over me zegt maak ik je af". Er waren drie man voor nodig om die twee uit elkaar te halen.

Uiteindelijk is ze toch in de taxi beland, samen met haar vriend, en kon het stel naar huis. Vriendlief rekende af en was (ongetwijfeld mede door z'n alcoholgebruik) nogal royaal met z'n fooi. Rekent u even mee?

Hij rekende af met een biljet van € 50 en wilde twee tientjes terug. Per saldo heeft hij dus € 30 betaald. Het moest eigenlijk € 15,10 afrekenen maar "dan heb jij ook een beetje fooi". Oftewel, een fooi van € 14,90. Werd m'n avond toch nog goed.

Toen ik die twee had afgeleverd was het 02:30, bij gebrek aan een rit ben ik toen maar terug naar Nuenen gereden en was ik zowaar precies op schema (03:00) afgewerkt. Anderhalf uur later lag ik in bed, om 11:00 stond ik er weer langs. Dat was vroeger dan dat ik m'n wekker verteld had, maar om een of andere reden word ik na een uurtje of zes slaap altijd wakker.

Zo rond 16:00 ben ik weer richting Nuenen vertrokken voor m'n volgende dienst, deze tot 04:00 morgenvroeg. Het idee was om rond 17:30 in Nuenen te zijn zodat ik vooraf nog even warm kon eten. Alleen was het idee ook om op tijd te vertrekken vanwege de avondspits. Onderweg realiseerde ik me pas dat het zaterdag was en er dus geen avondspits was...

Onderweg Rob nog even gebeld om te vragen of Sonja nog post afgeleverd had. Dat bleek ze zowaar te hebben gedaan, maar aangezien er niemand thuis was kon ik die even niet ophalen. Gelukkig was ik later vanavond in de buurt en had ik alsnog m'n post.

Omdat ik toch veel te vroeg was heb ik m'n auto maar even op een parkeerterrein gezet, ik moest toch nog even online om m'n BTW-aangifte te doen. Dat ging dus niet door. M'n gebruikersnaam voor de website van de Belastingdienst had ik wel, m'n wachtwoord niet meer (die stond in een tekstbestandje op m'n PDA, maar ja, die is overleden) en om een nieuw wachtwoord aan te vragen moest ik het initiële wachtwoord opgeven dat ik gekregen heb toen ik m'n bedrijf begon.

Dat wachtwoord had ik nog wel.

Dat staat in de oorspronkelijke brief.

Die in m'n map met zakelijke correspondentie zit.

Die in m'n caravan ligt. Veertig kilometer verderop.

Nou ja, dan schuift de aangifte maar door naar morgen. Eigenlijk een dag te laat, maar dat heb ik al eens eerder meegemaakt en daar heeft de Belastingdienst niet over geklaagd. Het zal helpen dat het maar een klein bedrag is.

Geen opmerkingen: