donderdag 15 januari 2009

Receptionistenhumor

Vanochtend ging het weer eens niet zoals gepland. Nee hoor, dat komt al sinds jaren niet meer als een verrassing. Eigen schuld ook, moet ik maar niet tot 11:00 in bed blijven liggen.

Vanmiddag had ik weer een afspraak bij GGzE, en vantevoren wilde ik eigenlijk nog naar Lommel om een machine was te doen. Wasgoed in de wasmand, wasmand in de auto, en op naar Lommel. Toen ik bij de Wash-O-Matic de straat inreed bedacht ik opeens dat het wel handig zou zijn geweest als ik ook wasmiddel had meegenomen... In de onsterfelijke woorden van Homer Simpson: D'oh!

Terugrijden om wasmiddel te gaan halen zou teveel tijd kosten, want dan zou ik niet meer op tijd in Geldrop zijn. Dan maar m'n auto geparkeerd en m'n e-mail opgehaald, en vervolgens naar Geldrop gereden. Eerst nog even een tussenstop bij het TNT Business Point voor de post en m'n pakketje. Geen post, en geen pakketje. Morgen nog een keer proberen.

De (immer charmante) receptioniste bij de GGzE was in een bijzonder vrolijke bui vandaag. Ik moest nog een adreswijziging doorgeven aangezien de post van GGzE nog naar m'n huisadres werd gestuurd. Ze keek even met een blik van "Oei, postbus, kan dat eigenlijk wel" maar verkondigde vervolgens vrolijk: "Dat kan, maar dan wil ik er wel alles van weten. Wat voor kleur heeft-ie?". Euh, blauw met een rooie voordeur. Waarna ik volgens de dame "vanaf nu in een postbus woon".

Ze stond trouwens wel even te kijken van het tijdstip van de afspraak: 13:35. Volgens haar was het de eerste keer dat er een afspraak stond voor precies dat tijdstip, die gaan standaard waarschijnlijk per heel of half uur. Ik zat dus netjes op tijd te wachten, maar toen ik om 13:45 nog steeds zat te wachten (weinig tijd want om 14:45 moest ik beginnen met werken) heb ik toch m'n hoofd maar eens om de deur gestoken. Dat hielp. Het werd wel een korte sessie, een half uur later was ik weer weg met een nieuwe afspraak voor volgende week dinsdag.

Kort en bondig: ze vond dat ik inderdaad m'n poot stijf moest houden. Dat waren niet haar letterlijke woorden, maar de strekking klopt wel. M'n poot stijf houden bij Jeugdzorg morgen omdat ik als vader ook rechten heb en niet aan de zijlijn gezet mag worden, en m'n poot stijf houden voor wat betreft het betalen van de lasten voor de echtelijke woning. Ze was het helemaal met me eens dat als Sonja als enige de lusten van die woning wil, ze ook als enige de lasten daarvan zal moeten dragen.

Van de GGzE in Geldrop naar m'n werk zou je makkelijk in een half uur moeten kunnen doen, maar om onverklaarbare reden was het opeens stervensdruk op de Ring in Eindhoven en was ik dus een kwartier te laat. Nou ja, dan compenseer ik dat wel door aan het einde van m'n dienst een kwartier eerder op te houden. Toch? Of werkt dat zo niet?

Dat kwartier eerder kwam er trouwens wel. Ik zou eigenlijk om 23:00 afgewerkt zijn, om 22:10 stond ik ergens in een verre uithoek van Geldrop. Toen had ik dus twee mogelijkheden: terug naar Zuid waar ik dan om 22:30 zou arriveren en dus meteen weer door zou kunnen rijden naar Nuenen, of Zuid maar overslaan en meteen naar Nuenen rijden. Ik wilde het net vragen toen onze briljante centraliste er zelf mee aan kwam: kom maar naar binnen. Wie ben ik om de centrale tegen te spreken?

Geen opmerkingen: