zaterdag 24 januari 2009

Babybadje: de alternatieve toepassing

De zaterdag begon slecht: rond 03:30 werd ik wakker met last van m'n darmen. Het voelde weer eens alsof er een loden bal voor de uitgang lag. Oh jippie. Opstaan dus, in rap tempo aangekleed, jas aan, handschoenen aan, en op een drafje naar het toiletgebouw. Daar heb ik zeker een kwartier op het toilet gezeten voordat ik van die loden bal af was. En toen weer terug naar bed.

Toen ik weer wakker werd kwam er een hoop licht van buiten en ontbrak het tikkend geluid op het dak m'n caravan. Goed nieuws dus: de zon was terug en de regenbuien waren vertrokken. Dat kwam mooi uit, want er stond veel op de planning.

Eerst even de kachel aan en brood uit de diepvries trekken, vervolgens met m'n afwas naar het toiletgebouw. Afwassen deze keer in het babybadje aangezien daar nog wel een stop in zit. En ja, natuurlijk heb ik het babybadje ook weer schoon achtergelaten. Meteen ook maar even naar het toilet, en dan terug naar m'n caravan en m'n ontbijt, uiteraard eentje die past bij het hebben van een vrije dag: boterhammen, koffie, bak yoghurt en versgeperst sinasappelsap.

De planning voor de rest van de dag voorzag in een bezoekje aan de receptie voor de eventuele post en de verzekering van m'n caravan, een stop bij de de doe-het-zelfzaak en de Lidl, een rondje Internet, en op de terugweg even weer een voorraad petroleum inslaan. Het was me grotendeels niet gegund. Er lag zowaar post bij de receptie (een rekening van de loodgieter) maar Gerrit (die over de caravanverkoop gaat) was met iemand in gesprek dus daarvoor zal ik morgen of zo terug moeten. Zowel de doe-het-zelfzaak als de Lidl hadden van alles, behalve wat ik hebben moest. Dan maar even door naar de wat verderop gelegen Aldi, maar die was weg. Het pand zag eruit alsof het compleet gestript was.

M'n rondje Internet heb ik ook niet meer gehaald, alleen de petroleum is gelukt. Nou is het allemaal niet onoverkomelijk, maar het betekent wel een vrij weekend zonder Italiaanse bollen bij het ontbijt en vanavond nasi goreng zonder saté. Dan maandag maar boodschappen doen in Eindhoven, zowel bij de Nettorama als bij de Lidl, misschien dat de nasi goreng dan maandagavond wel met saté geserveerd kan worden. Jazeker, twee dagen hetzelfde, maar omdat ik geen zin heb om dat spul twee dagen op rij te eten staat het voor vandaag en overmorgen op het menu, morgenavond ga ik m'n gezicht weer eens laten zien bij 't Bagetje. Da's ook alweer een paar weken geleden.

M'n rondje Internet schuift door naar morgen, dat kan dan mooi gecombineerd worden met een bezoek aan de Wash-O-Matic. Efficiency is alles.

Vanmiddag ben ik maar weer eens verder gegaan met iets wat er ook al lang ligt en hoognodig gedaan moet worden: het maken van de jaarafrekeningen. Wat een ***werk. Maar goed, de verwachting is dat ik uiteindelijk per saldo nog een hoop geld van Sonja tegoed heb, en dat motiveert best wel. :-)

Na m'n avondhap had ik eigenlijk niet echt zin meer om verder te gaan met die afrekeningen, ik had eigenlijk helemaal nergens meer zin in, maar het was te vroeg om dan maar naar bed te gaan. Dus bleef er maar één optie over: de Luie Zondagavond. Onderuit op de bank, DVD in de PlayStation, film kijken. Vanavond "Bridget Jones's Diary". Ik moest zowaar moeite doen om 'm te kunnen kijken. Eerst begon de PS2 te mekkeren dat hij de DVD niet wilde spelen vanwege een "Parental Lock" op het apparaat, toen ik die eraf gegooid had bleken beeld en geluid niet synchroon te lopen. Dan krijg je dus het effect dat je iemand eerst ZIET praten en 'm met een seconde of twee vertraging HOORT praten. Een keer terug naar het hoofdmenu en de audio-instellingen loste het probleem op.

De menu-optie voor de taalinstellingen hadden ze op deze DVD trouwens net zo goed achterwege kunnen laten: de enige keuze die je hebt is Engels. Daar staat dan wel tegenover dat je de film desgewenst kunt kijken met Arabische ondertitels. :-)

Geen opmerkingen: