zondag 11 januari 2009

Ice Tea? Zeg maar Iced Tea!

Vanwege de beperkte ruimte in m'n caravan staat een deel van m'n voorraden in een kast in de voortent. Nou wordt die voortent niet gehinderd door zaken als isolatie en verwarming, en dus is het daar net zo koud als buiten. Dat heeft uiteraard zo z'n consequenties. Onderin die kast staat een fles Ice Tea die z'n naam nu pas echt eer aan doet: hij is compleet bevroren.


Het recreatiepark Blauwe Meer ontleent z'n naam aan het "meer" in het midden van de camping, al blijf ik erbij dat het niet meer is dan een overmaatse vijver. Die plas water is uiteraard ook niet bestand tegen een week van strenge vorst, dus heb ik het park voorlopig maar even hernoemd naar Recreatiepark Bevroren Meer.


Eigenlijk, EIGENLIJK wilde ik vandaag nog met Pauline en m'n fototoestel gaan wandelen op Coudewater; morgen gaat het dooien dus was vandaag zo'n beetje de laatste kans om Coudewater in het wit te zien. Maar ja, da's een planning hè. En we weten allemaal wat er dan gebeurt...

Sorry Pauline.

Ten eerste was m'n bed lekker warm en ben ik dus een uur later opgestaan dan bedoeld. Ook wilde ik nog foto's maken hier op het park. Dat heb ik gedaan, wat onder andere onderstaande foto heeft opgeleverd. Let op het glinsterende spul onderaan de golfplaten en net boven het horizontale stukje van de afvoerpijp. Dat, dames en heren, is water. Smeltwater. En dat kan maar één ding betekenen: dooi! Het gaat weer langzaam de goeie kant op met de temperatuur!


Na eerst nog even een bak koffie ben ik weer eens richting Lommel getogen. Tijd om de was te gaan doen in de Wash-O-Matic. De stapel wasgoed pastte precies in één machine en kostte me derhalve een bescheiden € 3,60 om het gewassen te krijgen. Daarvoor kan ik niet de hele dag gaan zitten klooien met emmertjes wasgoed voor de handwas. Vervolgens nog € 0,90 voor de droger (12 minuten à € 0,30 per vier minuten), wasgoed opvouwen en terug in de wasmand, en dan terug naar m'n caravan.

Bij het opruimen bleek m'n was toch niet zo droog te zijn als ik had gedacht. Kennelijk ben ik op het verkeerde been gezet door de temperatuur van m'n wasgoed (als het warm uit de droger komt voelt het droger aan dan het is). En dus hangt m'n caravan momenteel vol met wasgoed om verder te drogen. Volgende keer toch maar wat meer geld spenderen aan de droger. Ik vind het nog niet slecht gedaan voor een eerste keer, en al doende leert men.

Geen opmerkingen: