zondag 4 januari 2009

Kleine wasjes, grote wasjes...

Ik had me voorgenomen om vanochtend op tijd (dat wil zeggen 08:00) op te staan. Maar de geest is zwak en het bed was warm dus werd het 10:00. Op het programma vandaag: afval afvoeren want dat is inmiddels opgelopen tot twee vuilniszakken plus één doos oud papier, naar Lommel om online weer het een en ander af te handelen, bij de receptie informeren naar de verzekeringspolis van de vorige eigenaar van m'n caravan, en weer een keer onder de douche. De goden waren m'n planning zowaar gunstig gezind want ik heb het allemaal ook daadwerkelijk kunnen doen, zij het dan dat ze bij de receptie die verzekeringspolis niet meer hadden.

Eenmaal in Lommel gearriveerd heb ik even bij Hellen geïnformeerd of ze vanmiddag thuis zou zijn, maar die had vandaag "geen zin in bezoek" dus dat ging niet door. Wat ook niet doorging was het betalen van een (dankzij Sonja achterstallige) rekening voor m'n bedrijf. Daarvoor had ik namelijk m'n andere GSM nodig, maar de accu daarvan is leeg en de oplader is er mee opgehouden.

Nou zit er in Lommel naast de McDonald's een winkelplein, en bij de doe-het-zelfzaak daar had ik een tijdje geleden al een "noodoplader" zien liggen. Briljant idee: laat ik daar eens heenrijden om te zien of ze die oplader nog hebben. Alleen was half Lommel ook op het idee gekomen om op dat plein te gaan winkelen, dus was het wel even zoeken naar een parkeerplaats. De oplader zelf bleek inderdaad nog steeds in de bak met "promo's" te liggen, maar daar moesten dan weer vier AAA-batterijen in en die heb ik niet. Althans, die heb ik wel maar dan wel twee te weinig. Geen oplader dus. Geen nood, het kwam ineens in me op dat m'n privé-GSM geen simlock meer heeft, dus met het overzetten van het simkaartje zou het probleem provisorisch opgelost moeten zijn.

Die privé-GSM meldde zich zowaar ook een keer, net toen ik een parkeerplaats veroverd had. Rob belde even om te vertellen dat Sonja net een tas met post bij hem had afgeleverd. Aardige timing, want net een half uur eerder had ik m'n advocaat nog eens gemaild over de problemen die veroorzaakt worden door het feit dat Sonja m'n post niet doorstuurt. Morgen na m'n werk dus even langs Rob om de post op te halen, maar het zal toch beter geregeld moeten worden want eens in de drie weken is toch wel bar weinig.

Dat is zelfs des te meer een probleem omdat er nu ook weer rekeningen voor m'n bedrijf binnenkomen. Door het niet direct doorsturen van m'n post heb ik nu al een paar keer rekeningen veel te laat betaald, en dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor m'n reputatie bij m'n leveranciers.

Onderweg heb ik in Lommel trouwens ook nog een "Wash-O-Matic" gevonden! Da's heel mooi, want die is zeven dagen per week open, één machine was kost € 3,60 (wat het drogen kost heb ik nog niet achterhaald) en volgens m'n laptop zitten in die hoek ook nog eens twee onbeveiligde draadloze netwerken. Kortom, ik denk dat ik voortaan daar m'n was maar ga doen. Tijdens het wassen kan ik dan gaan Internetten, en bovendien ben ik niet meer afhankelijk van anderen om m'n was te doen. Als iemand me dan ook nog even wil leren strijken...

Geen opmerkingen: