dinsdag 20 januari 2009

De Wraak van de Schoonmoeder

Vanochtend had ik weer een afspraak bij de GGzE. De receptioniste was alweer in een bijzonder vrolijke bui; het wordt nog gezellig daar.

En daarna mocht ik weer aan het werk. In m'n postvakje bij de baas bleek een rittenstaat te liggen met een begeleidend briefje: op de rittenstaat zou een afstand van 0,52 kilometer niet verantwoord zijn bij een rit van de PC Hooftlaan naar de Drosserstraat. Alleen, op de hele rittenstaat komt die rit niet voor...

Desalniettemin: of ik maar even die halve kilometer wil verantwoorden anders wordt het overeenkomende ritbedrag op m'n salaris ingehouden. Maar ja, ik kan geen rit verantwoorden die ik niet gereden heb, dus dat mag de administratie donderdag even uitleggen.

Om m'n pakketje te krijgen heb ik Rob maar ingeschakeld: ik heb 'm gevraagd om Sonja te bellen en haar te vragen dat pakketje vandaag nog bij 'm af te leveren. Later op de dag kreeg ik een SMS-je van 'm met het verzoek hem even te bellen. Dat heb ik dan ook gedaan, en toen werd weer een hele hoop duidelijk.

M'n pakketje was inderdaad op donderdag afgeleverd, precies zoals ik van Viking Direct had verwacht. Sonja was op dat moment niet thuis, m'n schoonmoeder was er echter wel. Die heeft het pakketje echter niet aangenomen maar weer mee terug laten nemen! Nou is m'n schoonmoeder toch al bepaald geen helder licht maar dit slaat echt alles! Wie of wat geeft haar het recht om zoiets te doen? Ik voel spontaan de aandrang opkomen om een straat- en contactverbod te gaan eisen voor m'n schoonmoeder: wegblijven bij m'n woning en geen contact met m'n kinderen.

Commentaar van Sonja: ze vond het nogal raar dat ik een pakketje had laten sturen naar een adres waar ik niet meer woon. Bullshit, want ze weet heel goed dat ik officieel nog steeds daar woon en ze weet ook heel goed dat m'n bedrijf ook nog steeds in mijn woning gevestigd is.

Voer dus weer voor m'n advocaat. Die kan meteen aan de slag, want toevallig had ik eerder vandaag al z'n secretaresse gebeld voor een afspraak. Ik was er al helemaal op ingesteld dat het wel ergens volgende week zou worden, maar ik bleek zowaar morgen al terecht te kunnen. Dat kwam al helemaal goed uit aangezien ik morgen een vrije dag heb. Morgenmiddag ga ik weer eens richting Rosmalen.

Bij een van m'n ritten vanavond kwam ik een kind tegen met een bijzonder goed geheugen. Hij beweerde dat ik hem al eens eerder opgehaald had. Zou best kunnen, maar ik heb al zoveel kinderen in m'n taxi gehad dat ik ze echt niet kan onthouden. Echter, toen ik 'm thuis afleverde realiseerde ik me dat ik hem inderdaad al eens eerder opgehaald had. Pakweg een half jaar geleden, toen ik nog bij Connexxion werkte, heb ik 'm een keer thuis opgehaald om 'm naar school te brengen. Ongelooflijk, hij heeft me dus maar één keer eerder gezien, dat is al maanden geleden, maar hij herkende me toch. Goei geheugen.

Ik was eigenlijk om 23:00 afgewerkt, om 21:30 kwam ik aan op het station, om 22:30 stond ik er nog steeds. Om 22:45 wilde ik net er mee ophouden toen er opeens (schrik!) klanten opdoken: een stel dat naar de Aalsterweg wilde. Intussen had ik al verzocht om einde dienst maar dat moest dus maar even wachten.

Op het moment dat je met een klant vertrekt moet je aan de centrale melden waar je heen gaat. Dat heb ik dus gedaan, en dat leidde weer tot wat mobilofoonhumor. Deze keer met centraliste Rian.

Ik: "Instap naar de Aalsterweg, en daarna naar huis"
Rian: "Ja ja". (op een toon van "dat zullen we nog wel eens zien")
Ik: "Moet je mee uitkijken hoor, ja zeggen. Heb ik ook een keer gedaan, toen ik wakker werd bleek ik getrouwd te zijn"
Rian: "Toch niet met mij!"
Ik: "Nee, niet met jou. Hoezo, had je belangstelling?"
Rian: "Maak je maar geen illusies"

Nou deed ik dat toch al niet, Rian is verder een aardige meid maar zo aardig nou ook weer niet. :-)

Geen opmerkingen: